"La llet fa una olor estranya."

Traducción:La leche tiene un olor extraño.

Hace 1 año

2 comentarios


ricardogar526925

Porqué fa y no té

Hace 1 año

Oceanotti
Oceanotti

En catalán se usa el verbo fer para denotar significados que en español requerirían verbos distintos a su equivalente directo hacer. Esto está explicado en las notas sobre gramática que acompañan al curso.

Copio aquí unas notas un poco más detalladas (en catalán):

Emprem el verb FER:

a) en locucions que expressen sensació física o psíquica: fer nosa fer bo (de) fer mandra fer basques fer mal de cap fer fàstic / angúnia fer olor / pudor fer por fer ràbia fer vergonya fer llàstima / pena fer goig fer l'efecte / la sensació / la impressió fer mala espina fer bona pinta fer la murga

b) en locucions que expressen canvi de posició o moviment: fer una passa / un pas fer un salt / un bot fer una tombarella fer que sí / no fer una passejada fer una volta fer un tomb (= donar una volta, donar un tomb)

c) fer un petó / una abraçada / una encaixada fer-se fosc / clar fer costat fer un crit fer un truc fer una peŀlícula / una obra (projectar / representar) fer fregues fer un massatge fer riure fer parlar fer veure fer saber

Hace 1 año
Aprende catalán en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.