"We are going to apply for that job."

Fordítás:Jelentkezni fogunk arra a munkára.

March 20, 2014

16 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


MartonGeza

Szinte szóra sem érdemes, de azért megkérdezem: vajon miért fordítják a "that" szót úgy, hogy "ez", amikor azt jelenti, hogy "az"? Igaz, a fordítottja is előfordul a Duolingos "helyes" megoldásokban...


evairenpinter

... a that még a kétnyelvű e-szótárak szerint is az, ez, azt, ezt ... amaz, emez ... ilyen, olyan ... jelenthet.


LaszloSaro

99.99%-ban azt jelenti hogy: AZ This= EZ


StanczRoza

tamogatom a kerdezot


SzabGergel5

Nekem is ez böki a csőröm...


mestla

tuti, hogy nem ALKALMAZNI fogunk erre a munkára?


TloszAnob

Ahogy már csilla69 utalt rá, az ilyen kifejezéseket mind külön meg kell tanulnunk. Ime egy másik érdekes "alkalmazás": ....apply the blind eyes to sg. Ezt nem úgy fordítjuk, hogy ....vak szemeket alkalmaz valamihez, hanem: ....nem akar észrevenni valamit. --------És most gondolj bele egy kicsit, hogyan fordítaná le egy magyarnyelvet tanuló angol azt, hogy "...észrevenni...".


fectroll

"On brain to take" - Észrevenni :D hehehe :D


johalasz46

A szótárt ezért megnéztem: kérvényt fogunk benyújtani amiatt a (for ! ) munka miatt ! - hogy pontosabban megérthessük...Ezt kell kissé átértelmeznünk. - És mivel nincs tárgy (it, him ), nem lehetséges az alkalmazni. - 2020.09.


Dzsilda

fuss neki mégegyszer!


GaborKokai

Az "apply" az informatikában sokszor megjelenik gombokon az "OK" helyett, mint "alkalmazni", bár a szótárban én sem találtam ezt a jelentést.


P.Gabor

Szótárban bent van -alkalmaz -mint (felhasznál) , de vajon ez emberi munkaerőre is mondják ?


GGABI2

apply for sg = kérvényez vmit; jelentkezik vmire; a SZTAKI szótár szerint.


vinczebog

'Folyamodni valamiért'?


isotec

Es mi a helyzet a "megpalyazni"-val? Pl.: "Megpalyazzuk azt az allast."


Blasko_Zsofia

,,Jelentkezünk majd arra a munkára." FOGADD EL!!! 2022.01.16.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.