1. Foro
  2. >
  3. Tema: Catalan
  4. >
  5. "Lo había producido yo."

"Lo había producido yo."

Traducción:L'havia produït jo.

June 3, 2017

2 comentarios


Julin652826

Cómo es que aquí no se dice "ho havia produït jo"?


Oceanotti

Sería otra posible traducción. Si el pronombre puede sustituirse por això, allò, res o similares, se usa ho. Si a lo que se refiere lleva determinante (artículo determinado, posesivo, demostrativo, etc.) se usa el o la.

Jo havia produït el film o Jo havia produït aquell film > L'havia produït jo

Jo havia produït la pel·lícula o Jo havia produït aquella pel·lícula > L'havia produït jo (o L'havia produïda jo)

Jo havia produït allò > Ho havia produït jo

Aprende catalán en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.
Empieza