1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Czy on ma płaszcz?"

"Czy on ma płaszcz?"

Tłumaczenie:Does he have a coat?

March 21, 2014

16 komentarzy


KrzysztofW934222

Nie powinno byc he has?


yuioyuio

Nie, ponieważ jest czasownik posiłkowy "do", który się odmienia (does), a wtedy zwykły czasownik jest już w bezokoliczniku.


ArkadiuszM18

Twierdzenie: He has a coat. Pytanie przez inwersję: Has he a coat?


yuioyuio

W tym wypadku pytania nie tworzymy przez inwersję, tylko przy pomocy czasownika posiłkowego:
Does he have a coat?


dawidSmith

Bo taka gramatyka. W agielskim jest sporo różnic i czasów, które mają swoją budowę zdań i w zależności od tego co chcesz powiedziedzieć musisz znać budowę danego czasu. Dochodzi też odmiana czasowników, bo do różnych czasów używasz różnej formy czasownika. Część się nie zmienia, ale są czasowniki odmienne (o ile się nie mylę - modalne).


Wiki225470

no właśnie o to się chciałam spytać.


ryszardban1

W podpowiedzi jest has a w tłumaczeniu have... to po co są te podpowiedzi?


61mak

skąd się wzieło got w zdaniu: Has he got a coat


PrzemysawW34156

z bytyjskiego angielskiego have = have got, to dokładnie to samo. mówisz np: I have got a bowl lub forma skrócona I've got a bowl.


Ewa_GRS

Czym się różni: "Does he have a coat?" od "Has he a coat?" i dlaczego nie może być to drugie?


29v7oCGd

Bo samo "have" potrzebuje operatora "do" do tworzenia pytań a "have got" nie - "do you have a coat?" i "have you got a coat?"


AngielskaN1

Have jest wtedy gdy jest I, you, we, you, they a nie he. Powinno być has


Pawe36458

Napisałem Does he have a coat? i stwierdzil ze popełniłem błąd !!!

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.