"Benim bir erkek kardeşim bile yok."

Çeviri:I do not even have a brother.

4 yıl önce

15 Yorum


jeunesse8

i have not even a brother, olmaz mı?

4 yıl önce

omercito
omercito

Bu şekilde bir gramer hatası yapmış oluyorsunuz; çünkü bu cümlenin ya yardımcı fiili eksik, ya da fiili. Aşağıdaki örnekleri inceleyebilirsiniz:

Bu iki cümlede yardımcı fiil "do", fiil ise "to have":

<pre>"I [do] have a brother" - OLUMLU "I don't have a brother" - OLUMSUZ </pre>

Bu iki cümlede yardımcı fiil "have", fiil ise "to get":

<pre>"I have got a brother" - OLUMLU "I haven't got a brother - OLUMSUZ </pre>
4 yıl önce

pinarce

Bende bu sekilde yazdım

4 yıl önce

eelma
eelma

de ayrı

3 yıl önce

SELM817466

:) Türkçe ile İngilizce'yi aynı anda öğrenelim diyorsun.

3 yıl önce

Tenzilay

Önce Türkçeyi bilin diyor. :)

4 ay önce

zeynepadal

ben de my kullandim.kulagima hic de uygun gelmemesine ragmen)neden yanlis hala bilmiyorum.

4 yıl önce

bacio_
bacio_

benim 'i don't have even a brother' yanıtımı doğru kabül etti. eger yanlışlık yoksa, nasıl oluyor bu durum? have ile even yer değistirebilir mi?

4 yıl önce

omercito
omercito

"Even" cümlede genellikle yardımcı fiil ve fiilin arasında (başka bir deyişle fiilden önce veya yardımcı fiilden sonra) kullanılıyor. Ancak cümlede vurgulanmak istenen şey eylemin tamamı değil de cümledeki başka bir şey ise, "even" buna göre vurgulanmak istenen şeyin önüne getiriliyor.

Klasik bir örnek:

  • I even forgot her birthday. (Burada vurgulanan şey "forgot her birthday" eylemi. Yani, başka şeyler de yaptım ama/hatta bunu bile yaptım!)

  • I forgot even her birthday. (Burada vurgulanan şey ise "her birthday". Başka birçok şey unuttum, ama/hatta onun doğum gününü bile unuttum.)

  • Even I forgot her birthday. (Burada da tüm cümle veya "ben" vurgulanıyor. Ben bile unuttum. Bunu ben bile yaptım. Hatta, onun doğum gününü unuttum. vs...)

--

Zarflar genellikle türlerine göre ve kullanıldıkları cümlelerdeki fiil türlerine göre fiilden önce veya sonra yer alabiliyor. Bu konu ile ilgili bir yorum yazmıştım, ama bulamıyorum. İnternette "Adverb Placement" ya da "Adverb Position" şeklinde arama yaparak ilgili yazılara bakarsanız detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Örneğin burada, hangi zarf türlerinin hangi fiil türlerine göre, fiilin öncesinde mi sonrasında mı kullanılacağını gösteren güzel bir tablo var: http://faculty.washington.edu/marynell/grammar/AdverbPl.html

4 yıl önce

bacio_
bacio_

even olayını gayet iyi anladığımı düşünüyorum şu an, darısı diğer zarfların başına, teşekkürler.

4 yıl önce

skocak

çok faydalı bir yazı olmuş, teşekkürler

3 yıl önce

rasitabanoz

kardeşim dediği için neden "my" kullanmadık?

4 yıl önce

Viforvendetta

ben bir erkek kardeşe bile sahip değilim. diye kuruyoruz cümleyi

4 yıl önce

taylantoprak

bilgisayar seslendirmemi yanlış algılayarak doğru kabul etti ama ben bu konuyu hiç bilmiyorum, gramer olarak nerede geçiyor bu ?

3 yıl önce

Bilgi623350

"İ do not even have a cat. Do you understand. Come on, smile..."

Boyle bilindik seyleri cevirmek anlamayi kolaylastiriyor.

3 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.