1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Ty czytasz kiedy ja piszę."

"Ty czytasz kiedy ja piszę."

Tłumaczenie:You read as I write.

March 21, 2014

26 komentarzy


KrzysztofW934222

A nie moze byc "when" zamiast as ?


CienNinji

Ja napisalem i mi zaliczylo


grzegorzche

Czy może być while


Demoniszcze

zaznaczyłam while i mi nie uznało


Yola448704

"You read while I write" jest już uznawane.


Driada18

Mi nie uznało :/.


DorotaJarosz

"You read while I write" było uznawane od samego początku, ponad sześć lat temu.


sun.moon.truth

niestety mi nie uznalo...


DorotaJarosz

Zgłoszenie dokładnie odpowiadające temu komentarzowi brzmi następująco:

you read books while I write,

ale w zdaniu do przetłumaczenia nie ma nic o książkach.


revina007

Dla mnie jest to czas present continous i powinno być "You are reading when/as I am writing. Proszę o wytłumaczenie dlaczego jest użyty present simple? Która z reguł dla pres.simp. tu zadziałała? Użycie czasu prostego sugeruje, że codziennie, zawsze, zwyczajowo występuje między nami sytuacja, że ilekroć ja piszę to ty siadasz i czytasz. Nienaturalne...


Nicofisi

Na Duolingo (nie wiem jak dalej, przynajmniej w pierwszych działach - wszystkie używane czasy są "simple" (present simple i past simple)


DorotaJarosz

Czas progresywny (ciągły) też zalicza. Rzeczywiście, czas ciągły jest wprowadzony tutaj dosyć późno.

Co do nienaturalności zdania w present simple, to ta sytuacja sugeruje pewien zwyczaj i wcale nie wydaje mi się takie dziwne, że druga osoba stara się robić coś cichego, gdy druga osoba potrzebuje ciszy pozwalającej na całkowite skupienie. Pisać można zawodowo i nie musi to być książka. Pisać znaczy tworzyć prozę lub poezję, fikcję lub dokument, a nawet można pisać nuty, czyli komponować - albo po prostu przepisywać.


Magdalena103551

Dlaczego nie ? Zakladajac ze mąż jest pisarzem a jego żona lubi czytać książki. Kiedy on bierze sie za pisanie ona czyta ...


PaulinaK982138

Czemu w ogóle nie ma do wyboru "when", bo jeśli poprawne jest "as", to tłumaczenie powinno brzmieć: "Ty czytasz jak ja piszę"


Adam768153

Przecież when to kiedy dlaczego nie uznano?


DorotaJarosz

Musiał być jakiś inny problem, bo when było akceptowane od samego początku.


Adam768153

W tekście jest kiedy a nie jako


DorotaJarosz

W jakim tekscie? "Jako" tu w ogóle nie ma zastosowania.


AlicjaChab

you read when i write


krystyna613990

Nie bylo slowa write


marta897894

Czemu nie uznaje odp. z --> when ? To przeciez tez oznacza -kiedy-


DorotaJarosz

Powinno uznawać, jest w kluczu odpowiedzi.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.