1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Die internationalen Zeitunge…

"Die internationalen Zeitungen sind kostenlos."

Çeviri:Uluslararası gazeteler ücretsiz.

June 11, 2017

6 Yorum


Duygu_de

Ja,man kann benutzen. In der Turkei benutzt man meistens 'ücretsiz'. Evet, kullanılabilir. Türkiyede çoğunlukla ücretsiz kullanılır.

June 15, 2017

SteffiBookworm-

Teşekkür ederim :-)

June 15, 2017

SteffiBookworm-

"Ulusalarası gazeteler bedava." Da doğru mu?

June 11, 2017

AliTaskoparan

Evet doğrudur. Bedava = ücretsiz

Ama günlükkonuşmada kalıplaşmış tamlamalarda ve atasözlerinde bu kelimeleri birbiri yerine kullanmak genelde olmaz. Mesela, "Bedava sirke baldan tatlıdır." (atasözü) Burada ücretsiz kelimesini kullanmak olmaz.

"Gazetenin ücretsiz eki" tamlamasında bedava kelimesini kullanabiliriz ama kulağı tırmalar.

August 12, 2017

Humay552385

Doğru. Ama kabul etmiyor

September 27, 2019

humetin

kosten - kostenLOS- gratis/ parasız, ücretsiz, bedava, beleş (argo-umg.)

October 27, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.