"O neye sahip?"

Çeviri:What does he have?

March 21, 2014

53 Yorum


Mahirazado

What does he has? Dedim ama cevapta have diyor.sanırım bir şeyleri yanlış biliyorum ama neyi yanlış bildiğimi bilmiyorum. Yardımcı olur musunuz

April 7, 2014

omercito

Soru cümleleri ve olumsuz cümlelerde "does/doesn't" kullanacağınız için "-s, -es" şahıs eklerine gerek kalmıyor. Eğer cümlede does veya doesn't geçiyorsa, bu ekleri kullanmıyoruz.

What do you say?

What does she say?

She says

I do believe / She does believe - (Bazen olumlu cümlelerde de fiile vurgu yapmak için "do/does" yardımcı fiilini görünür hâle getirebiliriz, yani kullanabiliriz. Bu durumda, yukarıda açıkladığım gibi yine "-s, -es" takılarına ihtiyaç kalmıyor.

İstisnai olarak, olumlu soru cümlelerinde eğer özneyi öğrenmek için soru soruyorsak, does veya do kullanmıyoruz. Dolayısıyla "-s, -es" takılarına ihtiyaç duyulan şahıslarda bu takıları kullanmaya devam ediyoruz.

What happens? - Ne oluyor?/Olan ne?

Who knows? - Kim biliyor?/Kim bilir?

How many people wants? - Kaç kişi istiyor?/Kaç kişi ister?


MetinAydinn

How many people wants? Ordaki "people" , "person" olması gerekmez mi?


turnacii

hayır people doğru diye düşünüyorum


ra1961

soru cümlesinde does kullandığımızdan has yerine have olur


MuhammedAy8

What has it got ? Diyor peki got nerden cikti. yardim edin help miii


ohammedo

benim bildiğim do - does = yapmak. ama ben burada bir fiil göremiyorum


Ssarcastic

Do -does yardımcı fiil olarak da kullanılır zaten, cümlede ki fiil ''have''


ademadem783q

Burdaki got nereden çıktı. :-)


bayanronaldo

What is he have yazdik olmadi sjsj


ardas1

Got çıktı şimdi de ya


murat208263

Got ana fiil. Has ise yardimci fiil olarak kullanilmis. Su ornegi veriyim dikkat edin.

I do not have an idea. He has not an idea.

She has got a car. Bunlardan got olan genelde ingiliz ingilizcesinde kullanilir. Esas ayrim soru ve olumsuz cumlelerde do have gibi kullanilir.

Mesela; I have not a car .. yanlis I do not have a car .. dogru I have got a car.. dogru


muratserhatalp

Does nereden çıktı


Ssarcastic

Soru cümlelerinde yardımcı fiil kullanılır. ''What do you do ? '' mesela ''ne yaparsın'' demek bunu ''what you do'' olarak kullanamassın.


brahim813989

Who likes France? Diye bir soru vardı, burada özneyi sorduğu için mi does kullanılmadı


OrhanZile

What does he has degil dogrusu ???


Ssarcastic

Does kullandığın için has have olur mesela ''What does she drink ? '' diye sorarsın ''What does she drinks'' diye sormassın.


mehmetagca

What is he have yazdim kabul etmedi is yerine does kullanilmasinin sebebi.nedir


netuhafgun

"Do" ve "Does" henüz bunları tam olarak nerede kullanacağımı bilmiyorum.

Yardımcı olur musunuz?


ankaraoran

Got amerikalılar kullanır demiştiniz burda neden kullanıldı.


AynurAta

Allahım Yarabbim !!!!!!! what is "got"


ardas1

Got çıktı şimdi de y


ziadhalabi

What does he has? Why my answer is wrong??


berfinelba

He has what? desek yanlış mı olur?


GndzBra

Ohooo yardimci fiile ne gerek var yaew


Exoismywor

He has olması gerek, have değil


Nurhan756409

I don't understand


erdii44

Does tamam da he ile have ne alaka


Efe957675

"Does" biri bana anlatabilirmi


MehmetDura697348

Bu sorunun cevabı türkçe yazılı. DEĞİŞMELİ VE İNG.YAZILMALI?


hdogruw

1)''what has he?'' neden yanlış cümle? 2)''what has got he'' cümlesi uygun olur mu? Anlamı nedir?


m.zeki

Sorularda has hiç bir cümlede kullanilmiyormus sadece olumlu cumlelerde tekil oznelerle kullaniliyor.yani have dogru.


ihsanko

hakkaten bu got nerden çıktı?


Ssarcastic

Got sahip olmakk anlamında da kullanılır. I got an apple mesela benim bir elmam var.


azad880276

Bir de suna bakın : what is have he got?


BuketAcar0

what he has olması gerekmiyor mu ????


frttzl

Nede she has what ollmuyor?


tuba923255

Çok fransız kldım


matarama.s

What is he got ile what's he got arasındaki fark nedir?


yaseminner

Neden what has she got.yukarida what does he have yaziyor.bir yanlislik mi var yoksa bilmedigim birsey mi?


znurAkyol

What is she have dedim yanlis birisi aciklarsa sevinirim tesekkurler


AdemBa1

does nerede amkler


c.e.m.1984

Has yazdım doğrusu have miş neden?


m.zeki

Soru cumlelerinde has kullanilmiyor onun yerine have kullaniliyor butun oznelerde...has ise sadece olumlu ve tekil oznelerle kullanilir.


SimgeKocasu

What does he has? olmayacak mi


bacio_
  1. tekil şahıslar, sorularda kullanılırken 'has' yerine 'have' mi oluyor?

omercito

Sadece 3. tekil şahıs için HAS, diğerleri için HAVE. Yani sadece 3. tekil şahıs "-s, -es" takılarını alıyor ve "do" değil, "does" yardımcı fiili kullanılıyor.

I - HAVE

You - HAVE

He/She/It - HAS

We - HAVE

You(Çoğul) - HAVE

They - HAVE

Sorunuz ile ilgili açıklama için yukarıdaki yorumumu inceleyebilirsiniz.


bilgekaganyilmaz

Ama soru cümlelerinde has olmuyor. Does yardımcı fiil geliyor.


hayrettinayhan

iyi de sen yazmışsın she/he/it has biz de yazdık has ama kabul etmedi bizim kaçırdığımız bir şeymi var acaba biraz daha açıklarmısınız


omercito

Evet, soru cümleleri ve olumsuz cümlelerde durum değişiyor. Yukarıdaki diğer yorumumu incelerseniz neden "have" olması gerektiğini anlayabilirsiniz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.