1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O neye sahip?"

"O neye sahip?"

Çeviri:What does he have?

March 21, 2014

48 Yorum


Mahirazado

What does he has? Dedim ama cevapta have diyor.sanırım bir şeyleri yanlış biliyorum ama neyi yanlış bildiğimi bilmiyorum. Yardımcı olur musunuz


omercito

Soru cümleleri ve olumsuz cümlelerde "does/doesn't" kullanacağınız için "-s, -es" şahıs eklerine gerek kalmıyor. Eğer cümlede does veya doesn't geçiyorsa, bu ekleri kullanmıyoruz.

What do you say?

What does she say?

She says

I do believe / She does believe - (Bazen olumlu cümlelerde de fiile vurgu yapmak için "do/does" yardımcı fiilini görünür hâle getirebiliriz, yani kullanabiliriz. Bu durumda, yukarıda açıkladığım gibi yine "-s, -es" takılarına ihtiyaç kalmıyor.

İstisnai olarak, olumlu soru cümlelerinde eğer özneyi öğrenmek için soru soruyorsak, does veya do kullanmıyoruz. Dolayısıyla "-s, -es" takılarına ihtiyaç duyulan şahıslarda bu takıları kullanmaya devam ediyoruz.

What happens? - Ne oluyor?/Olan ne?

Who knows? - Kim biliyor?/Kim bilir?

How many people wants? - Kaç kişi istiyor?/Kaç kişi ister?


MetinAydinn

How many people wants? Ordaki "people" , "person" olması gerekmez mi?


ismailsefa123

Person tek kişiye deniyor diye biliyorum. Kaç kişi olduğunu Türkçede kişi olarak deriz ancak ingilizcede kişiler olur.


ra1961

soru cümlesinde does kullandığımızdan has yerine have olur


Nicatsmayl

Does varsa has have e dönüşüyo


Mesut78323

Bende aynı şeyi düşündüm ama bilemedim. Şaşkınım. Google çeviride have diyor.


MuhammedAy8

What has it got ? Diyor peki got nerden cikti. yardim edin help miii


ohammedo

benim bildiğim do - does = yapmak. ama ben burada bir fiil göremiyorum


Ssarcastic

Do -does yardımcı fiil olarak da kullanılır zaten, cümlede ki fiil ''have''


ademadem783q

Burdaki got nereden çıktı. :-)


bayanronaldo

What is he have yazdik olmadi sjsj


netuhafgun

"Do" ve "Does" henüz bunları tam olarak nerede kullanacağımı bilmiyorum.

Yardımcı olur musunuz?


mehmetagca

What is he have yazdim kabul etmedi is yerine does kullanilmasinin sebebi.nedir


muratserhatalp

Does nereden çıktı


Ssarcastic

Soru cümlelerinde yardımcı fiil kullanılır. ''What do you do ? '' mesela ''ne yaparsın'' demek bunu ''what you do'' olarak kullanamassın.


brahim813989

Who likes France? Diye bir soru vardı, burada özneyi sorduğu için mi does kullanılmadı


Yasin873161

Ağa benim İngilizcem buraya kadar


ardas1

Got çıktı şimdi de ya


murat208263

Got ana fiil. Has ise yardimci fiil olarak kullanilmis. Su ornegi veriyim dikkat edin.

I do not have an idea. He has not an idea.

She has got a car. Bunlardan got olan genelde ingiliz ingilizcesinde kullanilir. Esas ayrim soru ve olumsuz cumlelerde do have gibi kullanilir.

Mesela; I have not a car .. yanlis I do not have a car .. dogru I have got a car.. dogru


OrhanZile

What does he has degil dogrusu ???


Ssarcastic

Does kullandığın için has have olur mesela ''What does she drink ? '' diye sorarsın ''What does she drinks'' diye sormassın.


Ayegl407251

Does neden kullanıyor burdaa? Kafam karıştı biri yardımcı olabilir mi...


Nurhan756409

I don't understand


Efe957675

"Does" biri bana anlatabilirmi


ilim65084

Artık does gördük, arkadaşlar İngilizce artık su dakikadan sonra zorlaşıyor kesin


ankaraoran

Got amerikalılar kullanır demiştiniz burda neden kullanıldı.


AynurAta

Allahım Yarabbim !!!!!!! what is "got"


ziadhalabi

What does he has? Why my answer is wrong??


berfinelba

He has what? desek yanlış mı olur?


GndzBra

Ohooo yardimci fiile ne gerek var yaew


Exoismywor

He has olması gerek, have değil


erdii44

Does tamam da he ile have ne alaka


MehmetDura697348

Bu sorunun cevabı türkçe yazılı. DEĞİŞMELİ VE İNG.YAZILMALI?


AyeHanmPeh

He ve she den sonra have kullanılıyor mu?


MertToparl1

Cevirilerde o neye sahip diye cevirdim ve "what does have she "cikiyor ama program what does she have kabul ediyor


Romedi4

Tam olarak do ve does i ne zaman kullanmalıyız ?? Please help me


Neriman18951

What is he have dersek ne anlama geliyor


evin_yilmaz

Burada "does" 'in işi ne?


[aktif olmayan kullanıcı]

    What is he have ? dedim neden does


kahraman561329

    Does gelip gelmeyecegini nerede anlariz


Alim746568

    Aynı şeyi yazdım amma kabul etmedi!Olamaz!


Nurullah3461

    he/she/it olunca have yerine has yazmıyormuyduk?


Meliss594

    What he does dedim kabul etmedi aynı anlama gelmiyormu SudeNaz 74@.com


MuhammedAs360726

    have yerine has olması gerekmiyor mu


Melisa657273

    Sorularda do does ne zaman geçiriyoruz

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.