Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O neye sahip?"

Çeviri:What does he have?

4 yıl önce

45 Yorum


MuhammedAy8

What has it got ? Diyor peki got nerden cikti. yardim edin help miii

4 yıl önce

ohammedo

benim bildiğim do - does = yapmak. ama ben burada bir fiil göremiyorum

4 yıl önce

Ssarcastic

Do -does yardımcı fiil olarak da kullanılır zaten, cümlede ki fiil ''have''

2 yıl önce

ademadem783q

Burdaki got nereden çıktı. :-)

4 yıl önce

bayanronaldo

What is he have yazdik olmadi sjsj

3 yıl önce

Mahirazado

What does he has? Dedim ama cevapta have diyor.sanırım bir şeyleri yanlış biliyorum ama neyi yanlış bildiğimi bilmiyorum. Yardımcı olur musunuz

4 yıl önce

omercito
omercito

Soru cümleleri ve olumsuz cümlelerde "does/doesn't" kullanacağınız için "-s, -es" şahıs eklerine gerek kalmıyor. Eğer cümlede does veya doesn't geçiyorsa, bu ekleri kullanmıyoruz.

What do you say?

What does she say?

She says

I do believe / She does believe - (Bazen olumlu cümlelerde de fiile vurgu yapmak için "do/does" yardımcı fiilini görünür hâle getirebiliriz, yani kullanabiliriz. Bu durumda, yukarıda açıkladığım gibi yine "-s, -es" takılarına ihtiyaç kalmıyor.

İstisnai olarak, olumlu soru cümlelerinde eğer özneyi öğrenmek için soru soruyorsak, does veya do kullanmıyoruz. Dolayısıyla "-s, -es" takılarına ihtiyaç duyulan şahıslarda bu takıları kullanmaya devam ediyoruz.

What happens? - Ne oluyor?/Olan ne?

Who knows? - Kim biliyor?/Kim bilir?

How many people wants? - Kaç kişi istiyor?/Kaç kişi ister?

4 yıl önce

MetinAydinn

How many people wants? Ordaki "people" , "person" olması gerekmez mi?

1 ay önce

ra1961

soru cümlesinde does kullandığımızdan has yerine have olur

3 yıl önce

MuhammetVural

Neden peki

1 yıl önce

muratserhatalp

Does nereden çıktı

3 yıl önce

Ssarcastic

Soru cümlelerinde yardımcı fiil kullanılır. ''What do you do ? '' mesela ''ne yaparsın'' demek bunu ''what you do'' olarak kullanamassın.

2 yıl önce

OrhanZile

What does he has degil dogrusu ???

3 yıl önce

Ssarcastic

Does kullandığın için has have olur mesela ''What does she drink ? '' diye sorarsın ''What does she drinks'' diye sormassın.

2 yıl önce

mehmetagca

What is he have yazdim kabul etmedi is yerine does kullanilmasinin sebebi.nedir

3 yıl önce

ankaraoran

Got amerikalılar kullanır demiştiniz burda neden kullanıldı.

4 yıl önce

AynurAta

Allahım Yarabbim !!!!!!! what is "got"

4 yıl önce

ardas1
ardas1

Got çıktı şimdi de ya

3 yıl önce

ardas1
ardas1

Got çıktı şimdi de y

3 yıl önce

ziadhalabi

What does he has? Why my answer is wrong??

3 yıl önce

berfinelba

He has what? desek yanlış mı olur?

3 yıl önce

AdemBa1

does nerede amkler

3 yıl önce

GndzBra

Ohooo yardimci fiile ne gerek var yaew

11 ay önce

Exoismywor

He has olması gerek, have değil

10 ay önce

ihsanko

hakkaten bu got nerden çıktı?

4 yıl önce

Ssarcastic

Got sahip olmakk anlamında da kullanılır. I got an apple mesela benim bir elmam var.

2 yıl önce

azad880276

Bir de suna bakın : what is have he got?

3 yıl önce

deryadna

Offff

2 yıl önce

BuketAcar0

what he has olması gerekmiyor mu ????

2 yıl önce

frttzl

Nede she has what ollmuyor?

1 yıl önce

HarunDuman

which olmaz mı ?

1 yıl önce

tuba923255

Çok fransız kldım

1 yıl önce

matarama.s

What is he got ile what's he got arasındaki fark nedir?

1 yıl önce

hdogruw

1)''what has he?'' neden yanlış cümle? 2)''what has got he'' cümlesi uygun olur mu? Anlamı nedir?

4 yıl önce

m.zeki

Sorularda has hiç bir cümlede kullanilmiyormus sadece olumlu cumlelerde tekil oznelerle kullaniliyor.yani have dogru.

4 yıl önce

yaseminner

Neden what has she got.yukarida what does he have yaziyor.bir yanlislik mi var yoksa bilmedigim birsey mi?

4 yıl önce

znurAkyol

What is she have dedim yanlis birisi aciklarsa sevinirim tesekkurler

4 yıl önce

c.e.m.1984

Has yazdım doğrusu have miş neden?

4 yıl önce

m.zeki

Soru cumlelerinde has kullanilmiyor onun yerine have kullaniliyor butun oznelerde...has ise sadece olumlu ve tekil oznelerle kullanilir.

4 yıl önce

SimgeKocasu

What does he has? olmayacak mi

3 yıl önce

bacio_
bacio_
  1. tekil şahıslar, sorularda kullanılırken 'has' yerine 'have' mi oluyor?
4 yıl önce

omercito
omercito

Sadece 3. tekil şahıs için HAS, diğerleri için HAVE. Yani sadece 3. tekil şahıs "-s, -es" takılarını alıyor ve "do" değil, "does" yardımcı fiili kullanılıyor.

I - HAVE

You - HAVE

He/She/It - HAS

We - HAVE

You(Çoğul) - HAVE

They - HAVE

Sorunuz ile ilgili açıklama için yukarıdaki yorumumu inceleyebilirsiniz.

4 yıl önce

bilgekaganyilmaz

Ama soru cümlelerinde has olmuyor. Does yardımcı fiil geliyor.

4 yıl önce

hayrettinayhan

iyi de sen yazmışsın she/he/it has biz de yazdık has ama kabul etmedi bizim kaçırdığımız bir şeymi var acaba biraz daha açıklarmısınız

4 yıl önce

omercito
omercito

Evet, soru cümleleri ve olumsuz cümlelerde durum değişiyor. Yukarıdaki diğer yorumumu incelerseniz neden "have" olması gerektiğini anlayabilirsiniz.

4 yıl önce