Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O neye sahip?"

Çeviri:What does he have?

0
4 yıl önce

22 Yorum


MuhammedAy8

What has it got ? Diyor peki got nerden cikti. yardim edin help miii

11
Cevap ver13 yıl önce

ohammedo

benim bildiğim do - does = yapmak. ama ben burada bir fiil göremiyorum

6
Cevap ver4 yıl önce

ademadem783q

Burdaki got nereden çıktı. :-)

5
Cevap ver4 yıl önce

bayanronaldo

What is he have yazdik olmadi sjsj

3
Cevap ver3 yıl önce

Mahirazado

What does he has? Dedim ama cevapta have diyor.sanırım bir şeyleri yanlış biliyorum ama neyi yanlış bildiğimi bilmiyorum. Yardımcı olur musunuz

1
Cevap ver4 yıl önce

omercito
omercito

Soru cümleleri ve olumsuz cümlelerde "does/doesn't" kullanacağınız için "-s, -es" şahıs eklerine gerek kalmıyor. Eğer cümlede does veya doesn't geçiyorsa, bu ekleri kullanmıyoruz.

What do you say?

What does she say?

She says

I do believe / She does believe - (Bazen olumlu cümlelerde de fiile vurgu yapmak için "do/does" yardımcı fiilini görünür hâle getirebiliriz, yani kullanabiliriz. Bu durumda, yukarıda açıkladığım gibi yine "-s, -es" takılarına ihtiyaç kalmıyor.

İstisnai olarak, olumlu soru cümlelerinde eğer özneyi öğrenmek için soru soruyorsak, does veya do kullanmıyoruz. Dolayısıyla "-s, -es" takılarına ihtiyaç duyulan şahıslarda bu takıları kullanmaya devam ediyoruz.

What happens? - Ne oluyor?/Olan ne?

Who knows? - Kim biliyor?/Kim bilir?

How many people wants? - Kaç kişi istiyor?/Kaç kişi ister?

33
Cevap ver34 yıl önce

ra1961

soru cümlesinde does kullandığımızdan has yerine have olur

3
Cevap ver3 yıl önce

MuhammetVural

Neden peki

0
Cevap ver1 yıl önce

muratserhatalp

Does nereden çıktı

1
Cevap ver3 yıl önce

Ssarcastic

Soru cümlelerinde yardımcı fiil kullanılır. ''What do you do ? '' mesela ''ne yaparsın'' demek bunu ''what you do'' olarak kullanamassın.

0
Cevap ver1 yıl önce

OrhanZile

What does he has degil dogrusu ???

1
Cevap ver3 yıl önce

Ssarcastic

Does kullandığın için has have olur mesela ''What does she drink ? '' diye sorarsın ''What does she drinks'' diye sormassın.

0
Cevap ver1 yıl önce

mehmetagca

What is he have yazdim kabul etmedi is yerine does kullanilmasinin sebebi.nedir

1
Cevap ver2 yıl önce

ankaraoran

Got amerikalılar kullanır demiştiniz burda neden kullanıldı.

0
Cevap ver3 yıl önce

AynurAta

Allahım Yarabbim !!!!!!! what is "got"

0
Cevap ver3 yıl önce

ardas1
ardas1

Got çıktı şimdi de ya

0
Cevap ver3 yıl önce

ardas1
ardas1

Got çıktı şimdi de y

0
Cevap ver3 yıl önce

ziadhalabi

What does he has? Why my answer is wrong??

0
Cevap ver3 yıl önce

berfinelba

He has what? desek yanlış mı olur?

0
Cevap ver3 yıl önce

AdemBa1

does nerede amkler

0
Cevap ver3 yıl önce

GndzBra

Ohooo yardimci fiile ne gerek var yaew

0
Cevap ver9 ay önce

Exoismywor

He has olması gerek, have değil

0
Cevap ver8 ay önce