Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Jakie są etapy?"

Tłumaczenie:Which are the stages?

0
1 rok temu

11 komentarzy


ZaquKwer

Czy nie powinno być raczej What are the stages

12
Odpowiedz1 rok temu

adam85w

raczej tak

4
Odpowiedz11 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

"What are the stages" jest zaliczane.

1
Odpowiedz5 miesięcy temu

Mariusz898379
Mariusz898379

Nie! Uzasadnienie poniżej...

0
Odpowiedz2 dni temu

Vitaminka458547

A po co to "the"

3
Odpowiedz8 miesięcy temu

Emilia86314

Chyba jednak "what"(jakie) pasuje bardziej niz "which"(ktore)

3
Odpowiedz6 miesięcy temu

Mariusz898379
Mariusz898379

Which pasuje lepiej, a to dlaczego:

we wszystkich językach germańskich to jest pytanie o rodzajnik określony (a tu jest 'the'), what pasuje do rodzajnika nieokreślonego (a). Analogicznie w języku niemieckim (i innych):

Was für ein Auto hast du? - Ein blaues. (a car / ein Auto). Niebieski.

Welches Auto hast du? - Das schnellste. (the car / das Auto). Ten najszybszy.

W języku polskim nie mamy takiego fenomenu gramatycznego, jak rodzajnik określony i nieokreślony i dlatego ten aspekt sprawia sporo problemów.

0
Odpowiedz2 dni temu

igor132493

Jakby było "What" oznaczałoby to "Jakie są etapy"

2
Odpowiedz9 miesięcy temu

Xena0000006

A to dokładnie powinno oznaczać :P

3
Odpowiedz8 miesięcy temu

janekneo

czemu nie może być ,,a stages''?!

0
Odpowiedz5 miesięcy temu

Daaster

Bo a i an nie używamy w liczbie mnogiej.

6
Odpowiedz3 miesiące temu