Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Şehir havaalanını geliştirmek zorunda."

Çeviri:The city has to improve its airport.

4 yıl önce

11 Yorum


VestelKatk

Bu soruda anlam kargaşası var iptal edilmeli ' şehir mi havaalanını geliştir mek zorunda şehir deki havaalanı mı geliştir ilmek zoruna ?

3 yıl önce

bacio_
bacio_

"its" neden ya da neyin yerine kullanılıyor acaba?

1 yıl önce

zeynedpilan

Has to yerine must neden olmuyor aynı anlam değil mi

4 yıl önce

omercito
omercito

Zorundalık(have to/has to) ve gereklilik(must) durumları birbirinden farklılık gösterebildiği için olmaması normaldir.

Şehir 2016'daki etkinliklere ev sahipliği yapabilmek için havaalanını geliştirmek zorunda. (have to/has to) (Geliştirmezse seçilmesi gibi bir durum mümkün değil. Bu bir koşul.)

Şehir 2016'daki etkinliklere ev sahipliği yapabilmek için havaalanını geliştirmeli. (must) (Bana kalırsa/Benim görüşüme göre havaalanını geliştirmezse, etkinliklere ev sahipliği yapamaz.)

4 yıl önce

EmreKurtul

İkinci dediğinde should koyarım. Bu mantıkla -meli -mali istek should. Sanırım şu şekilde demek istiyorsunuz; ölümcül bir sonuç varsa must yani illaki katiyen olmalı ama eğer yapmasada olur yaşar ama yapmalı anlamında had to has to dogru mu?

4 yıl önce

omercito
omercito

Must gereklilik, should ise öneridir. Geliştirmezse katılamayacağını düşünüyorum, yani bence gerekli. Herhangi bir öneri sunmuyorum, bu nedenle yazdığım şekli ile should kullanmam doğru olmaz. Sunacaksam kullanabilirim tabi ki; ama cümle farklı olur.

--

Yapması şart ise, yapmak zorunda ise "have/has to". Evet must'a göre çok katı ve must için genelde kişisel yorum ön planda.

Örneğin, trafik hız limiti konusunda konuşuyorsam.

  • 90 km'nin altında sürmek zorundasın (Bu genel bir kural, you have to)

  • Sağlığın için 90 km'nin altında sürmelisin (90'ı geçmezsen iyi olur, you must)

Buradaki örnekler yardımcı olabilir: http://www.englishgrammarsecrets.com/musthaveto/menu.php

4 yıl önce

hakikidecuellar

"The city has to expand the airport." 'daki yanlış nedir?

2 yıl önce

zelYldrm

bu böyle de olmaz mı ki :)

2 yıl önce

batubatu15

Have/has yerine must/should kullanılsa bence daha düzgün bir cümle yapısı olurdu bence düzeltilmeli.

2 yıl önce

IsmailKavi

Neyseki kafası karışan sadece ben değilmişim

11 ay önce

dal10b

noldu lan ezikler

10 ay önce