1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "We went to the same school."

"We went to the same school."

Překlad:Chodili jsme na stejnou školu.

June 13, 2017

14 komentářů


hanabuchar

My jsme chodili na stejnou školu, proč to nevezme

June 4, 2018

LukasHerbs

Šli jsme do stejné školy?

June 13, 2017

kacenka9

Sli nam uplne uteklo. Doplneno. Diky

June 14, 2017

RomanChmelar103

Chodili jsme do té stejné školy. Nebere

February 20, 2019

PUpyZ

Je ten průběhový výchozí překlad vhodný? Často se tu bazíruje na maličkostech (což je pro výuku dobře) a tohle mi proto nesedí. Např. jsem se mohl s někým potkat a jít do stejné školy na třídní schůzky našich dětí, nemusel jsem na tu školu chodit. Nebo jestli je primární překlad "chodili", jak by se řeklo, že jsem tam s někým jednorázově šel?

June 15, 2017

nueby

Hlavní význam je "chodili". Anglický preterit v sobě obsahuje oba české vidy, neomezuje-li to nějak zbytek věty nebo širší kontext. U českých sloves pohybu se navíc ani nejedná o vidy (natož průběhovost), ale o (ne)determinovanost. Chodit i jít jsou obě nedokonavá slovesa. We went to the same school. těžko někdo bez pomoci pochopí jako jednorázovou akci druhu, o kterém mluvíte. Hlavní význam je soustavné docházení do školy jako žáci nebo studenti, tedy "chodili". "Šli" je taky možné, ale já bych i pak spíš vyrozuměl, že šli na stejnou školu (třeba do Prahy a mohli tam pak pokračovat ve vztahu ze čtvrťáku). I ten váš význam je možný, jen nepravděpodobný bez dalších údajů.

Šli do téže školy na třídní schůzku rodičů. They [went to/were going to/attended] a parent-teacher conference at the same school. Nebo i They [went/were going] to the same school to attend a parent-teacher conference.

June 15, 2017

fromilid

Teda "visited"

October 14, 2017

PetrHla2

správná odpověď copy & paste

My jsme chodili jsme na tu samou školu.

asi nebude úplně správná :D

2x jsme ?

December 8, 2017

malejzrout

může to být přeloženo i ve významu "šli jsme na stejnou školu" například při volbách, tedy jednorázově z jakéhokoliv jiného důvodu?

December 16, 2017

AlesKopecky

Neni více správně pro výchozí překlad tedy: "Chodili jsme na stejnou školu." vhodnější použít used to? Tedy něco jako: "We used to go to the same school."

May 27, 2018

petr656916

Byli jsme na stejné škole.

September 29, 2018

JiinaOborn

Chodili jsme NA školu přece není spisovně, pokud nejde o vysokou školu...?

March 3, 2019

AjaUllmano

Proč nebere do téže školy.

August 28, 2019

AliceKarch

My chodili do té samé školy .
Proč neuznáno ?

October 21, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.