1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "The persons like the society…

"The persons like the society."

Vertaling:De personen houden van de samenleving.

March 23, 2014

5 opmerkingen


GeertAnnaert

is het meervoud van person niet people?


verdian45

Beetje moeilijk met die personen. Duidelijk is wel dat: één persoon = one person; twee personen = two persons. Dan heb je het over mensen "per stuk", "per man/vrouw", of de plaats die ze innemen ("een bank voor personen"), of de nadruk ligt op de aard/karakter ("de persoonlijkheid") van een mens. Bij "people" gaat het meer om een het geheel van een bepaalde groep mensen, een volk, de politie, de doktoren, etc. In het Engels is "people" een meervoudig begrip zonder vorm voor een enkelvoud (the people are ...) Maar dat wist je natuurlijk allemaal al, hi


GeertAnnaert

Dank je wel voor deze duidelijke uitleg. Groetjes Geert


LeAnn13342

Persons is almost never used in English except in newspapers and news reports. Normal people always say people.


verdian45

Dat is in het Nederlands ongeveer hetzelfde. Doorgaans gebruikt men mens/mensen, of iemand. Bij voorbeeld:

"Mensen" lezen in de krant dat de politie "een persoon" heeft aangehouden.

Of: "Mensen" lezen in de krant dat de politie "iemand" heeft aangehouden.

of: "Iemand" leest in de krant dat de politie "iemand/een persoon" heeft aangehouden.

("Personen" lezen niet, en "mensen" worden niet aangehouden)

Een woordje over: "The persons like the society."

The persons => Mensen

like => zijn gesteld op (niet het "houden van" zoals men houdt dieren of van lekker eten, maar het gevoel van comfort, veiligheid etc.)

the society => de samenleving

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.