"The persons like the society."

Vertaling:De personen houden van de samenleving.

4 jaar gelden

3 opmerkingen


GeertAnnaert
GeertAnnaert

is het meervoud van person niet people?

3 jaar gelden

verdian45

Beetje moeilijk met die personen. Duidelijk is wel dat: één persoon = one person; twee personen = two persons. Dan heb je het over mensen "per stuk", "per man/vrouw", of de plaats die ze innemen ("een bank voor personen"), of de nadruk ligt op de aard/karakter ("de persoonlijkheid") van een mens. Bij "people" gaat het meer om een het geheel van een bepaalde groep mensen, een volk, de politie, de doktoren, etc. In het Engels is "people" een meervoudig begrip zonder vorm voor een enkelvoud (the people are ...) Maar dat wist je natuurlijk allemaal al, hi

3 jaar gelden

GeertAnnaert
GeertAnnaert

Dank je wel voor deze duidelijke uitleg. Groetjes Geert

3 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.