"Evcil hayvanla oynuyorlar."

Çeviri:Sie spielen mit dem Haustier.

June 22, 2017

8 Yorum
Tartışma kilitli.


Tailgunners

Şu der dem olayını açıklayans 20 lingot vercem


_YKY_

Maskülen kelimenin Der artikeli Dativ kullanımda Dem'e dönüşüyor. Feminen kelimenin Die artikeli ise Der'e dönüşüyor. Burada çoğul kelimeler biraz kafa karıştırıcı geldi bana. Onların normalde Die olan artikeli, Dativ kullanımda Feminen kelimelerden farklı olarak Den'e dönüşüyor.

Sondaki harfler dativ kullanımda ein, bei, zu gibi ifadelere de aynı şekilde yansıyor.

Buradaki derslere bakarak şimdilik böyle öğrendim. Umarım doğrudur, yanlışsa düzeltirseniz sevinirim.


YNSZ1

Dönüşmeden duramıyorlar mı


ParisienBerliner

Dativde Der ve Das'lar DEM, Die'de ise isim tekilse DER, çoğulsa DEN olur.


SarhatAram

Er ve sie arasında fark var mı ,varsa nasıl bir fark var??


SteffiBookworm-

Bu cümlede fiil fark yaratıyor.
Tekil: Er/sie/es spielt - O oynuyor.
Çoğul: Sie spielen - Onlar oynuyorlar veya siz oynuyorsunuz (nazik)


feeyyaazz

sie spielen mit einem haustier neden yanlış?


nisa19212

Cunku bir evcilhayvanla demiyor yani belirli bir hayvan olduğu icin dem kullanılmalı

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.