1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Onlar yemeği bulurlar."

"Onlar yemeği bulurlar."

Çeviri:They find the food.

March 24, 2014

20 Yorum


FatihBayra3

They find food dedim hep The leri karıştırıyorum


incikin_
Nesne konumundaki isimler Türkçede "-i" eki almışsa İngilizcede "the" kullanıyoruz.

● They find food.
=(Onlar) yemek bulurlar.

● They find THE food.
=(Onlar) yemeĞİ buldular. (Belli bir yemeği kastediyor.)


suatozarslan

They'den sonra neden are kullanılmıyor?


incikin_

"am/is/are"ın kullanıldıği iki yer gördük:

1) İsim cümleleri

Cümlede "uyumak, gitmak vb. bir fiil yoksa, yardımcı fiil olarak "am/is/are" kullandık.

● They students. (YANLIŞ)
● They are students. (DOĞRU)

2) Şimdiki zaman

("am/is/are" + V+ing)

● They are sleeping.
=Onlar uyuyorlar.

"They find the food" geniş zaman cümlesi ve halihazırda bir fiile sahip (find). Bu nedenle "are" gereksiz.


Aktas_kun

Hocamız çok güzel anlatmış.Teşekkür ederiz.


Arifecelik

Genis zaman da are kullanilmaz


SamilSoycan

They get the meal olmaz mı


omercito

"Get" daha çok "bir şeyi elde etmek, bir şeyi almak, bir şeye erişmek" anlamlarında kullanılır. Burada bulmak - find fiilli kullanılmış. Anlam farklı olacaktır.


EmreFatihY

To food neden olmuyor peki?


elvanelvan88

Neden they find the foods olmadi..s takisi.. ozne cogulsa nesne cogul olmazmiydi


incikin_

"Food" kelimesi İngilizcede sayılamayan isimler (uncountable nouns) arasında. Bu grup isimleri çoğul kullanamıyoruz. Dolayısıyla asla "-s" takısı almıyorlar.

Taneyle sayamadığımız su, un, saç, kum gibi diğer pek çok isim de bu grupta.

Bir de "özne" çoğul olsa da "nesne" tekil olabilir. Örneğin:

• Helen likes cats. • I eat apples.


glcandoruk

Biz yemegi buluruzda belirsiz oldugu icin "the" kullanilmiyor. Onlar yemek bulurlar dedigimizde "the"olmazsa olmuyor nasil oluyor aceba?


yasemin1999

bulur yerine bulurlar dediği için will find değil mi?


yasemin1999

bulur yerine bulurlar dediği için will find değil mi?


incikin_

They find= Bulurlar (Geniş zaman)

They will find= Bulacaklar (Gelecek zaman)


Abdurrahman.

''The'' neye yarıyor hala anlamış değilim! Bunun yüzünden yarısını yanlış yaptım!


xPARSx

they find the dish olmaz mı


Moon445977

They find food dediğimde yemek bulucaklarını söylüyor. Burda belinen yada belirli bir yemekden bahsetmemiş. ( Evde yemek yok ama) onlar yemek bulurlar anlamı taşıyan bir soru bu.


Ycel536567

Aynı cevabı verdim yanlış kabul etti ve bir canim gitti

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.