1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I will let him drink."

"I will let him drink."

Fordítás:Hagyni fogom inni.

March 25, 2014

16 hozzászólás


miklos44

A "Hagyni fogom inni" szerintetek jó, az ugyanezt kifejező "Engedem, hogy igyon." nem jó. Ezt nehéz megérteni mert magyarul szerintem minda kett helyes fordítása az angol mondatnak. Vagy nem, miért?


borka46

Engedem - jelen időben van! Meg fogom engedni, hogy igyon - én ezt írtam, de ez se jó. :(


twangerke

Azért, mert, ha "megengeded", akkor neki az engedélyedre van szüksége az iváshoz. Mint pl. "Megengedem a kutyámnak, hogy igyon a .....-ból" (allow). A másik esetben pedig hagyod, olyan értelemben, hogy nem piszkálod amiatt, hogy iszik. Mint pl.: férjet kocsmázni a haverjaival.


adotoktat

Tartalmilag - szerintem - abszolút rendben van.


harytomi

Mert szeretné ha kihangsúlyoznád hogy, "neki"


Harga

Elfogadta: "Engedem majd inni."


evairenpinter

Majd engedem őt inni. - Így jó?


BernadettH1

Ha kiteszem,hogy neki,miert nem fogadja el?


evairenpinter

"Engedni fogom, hogy igyon." - valahogyan a jövő időt ki kellene fejeznie a magyar mondatnak is.


ProfHu

A magyar nyelvben a jövő időt több féleképpen is ki lehet fejezni.


pestiandi1

Azt írtam,hogy "fogom hagyni inni" és nem fogadta el....


Molnar1953

Én hagyni fogom, hogy ő igyon. Nem fogadta el, miért?


Fec112763

Miért nem kell a ,,to" a ,,drink" elé?


Harga

"Let" sokoldalúan használható. Egyik szokásos formula: "Let sy do sg." - "Engedd valakinek, hogy megtegyen valamit." Vagy: "I let him go." - "Hagyom (őt) elmenni." Az angolok ezt így szokták használni, nem kell bele semmi más (pl. to).


JanosGrenc

ugyanazt írtam más sorrendben

Kapcsolódó fórumok

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.