A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I thank the woman."

Fordítás:Köszönetet mondok a nőnek.

0
4 éve

21 hozzászólás


zsalica

Ha valakinek köszönetet mondunk akkor "for"-nak kéne itt lenni nem???????????????

7
Válasz3 éve

Zsuzsizsuzso

Nem kell a for, mert nincs a mondatban, hogy miért mondok köszönetet. Ha csak annyi van, hogy kinek, akkor nem kell.

12
Válasz13 éve

Adam1978
Adam1978
Mod

Az angolban amit megköszönök (tehát amiért hálás vagyok), az "for"-ral áll (köszönöm a nőt: „I thank [you] for the woman”), és akinek megköszönök valamit (tehát akinek hálás vagyok), az elöljáró nélkül szerepel, közvetlenül a „thank” után.

7
Válasz22 éve

nevetobuddha

A "megköszönöm a nőt" nem jó?

6
Válasz4 éve

PterVarga6

Mégis mit jelent az, hogy megköszönöd a nőt? :D

1
Válasz2 éve

ZoltnVgh1

Meghívott a haverod egy menetre nála...

4
Válasz2 éve

Korondyolga

ez nem tanóra, hanem nyelv tanulás......tömören a mondat helyeség.....puszi Ági

0
Válasz8 hónapja

Bony31

Valamiért nem fogadja el, de az okára nem jöttem még rá.

0
Válasz4 éve

cheebee.duolingo

Sokadjára hallom "I think the woman" - nak...

5
Válasz2 éve

Harga
Harga

Nem gond, csak jegyezd meg, hogy amit így hallasz, azt hogyan írják és mit jelent.

0
Válasz1 hónapja

MartonGeza

Kedves szabo.h.klara!

Akkor hát a Te logikád szerint az angol ugyanúgy mondja azt, hogy: "köszönöm a nőt", mint azt a másik értelmű mondatot, hogy: "köszönöm a nőnek". Jaj, csak nehogy valaki félreértse ezt a valódi életben!

3
Válasz3 éve

Dettus09

Thank you = Köszönöm (neked) Nem azt mondjuk, hogy thank for you. Ez a mondat kb ugyanaz, csak "you" helyett "the woman" van.

2
Válasz1 éve

duolingofx

A "Megköszönöm a nőnek." értelmesebb!

0
Válasz3 éve

julius_bear

"I thank you for the present." Ez kb. azt jelenti magyarul, hogy köszönet neked az ajándékért. Ami a legtöbb embert megzavarja, az az, hogy a "for" többnyire -nak/-nek (részeshatározó rag) jelentésben szokott szerepelni és ezért gondolják legtöbben azt, hogy itt is ezt kell, hogy jelentse. A fenti példában gyakran elhagyják az I személyes névmást és a thank you helyett pedig gyakran thanks-et mondanak, pl így: "Thanks for the present." Nyilvánvaló, hogy itt ezt nem úgy kell fordítani, hogy "köszönöm az ajándéknak", hanem "köszönet az ajándékért", azaz (magyarosabban) "köszönöm az ajándékot". A részeshatározót egyébként sem mindig "for" elöljárószóval kell kifejezni, lásd: "give the present TO your brother" példát - add oda az ajándékot a fivérednek. De itt lehet más szórendet is alkalmazni (haladóbbak az indirekt és direkt (közvetett/közvetlen) tárgy témakörét keressék), miszerint: "give your brother the present". Ennél a példánál pedig - hasonlóan a thank esetéhez - nincs elöljáró a részeshatározó előtt. Másképpen fogalmazva az ige után az angolban MINDIG tárgyeset van, de ezt magyarra NEM MINDIG tárgyesetben kell fordítani!

0
Válasz2 éve

StJoesy

Hol van benne, hogy "mondok"??

0
Válasz1 éve

julius_bear

Nem mindig szó szerint fordítunk. Ami az angolban egy szó, azt gyakran magyarra több szóval fordítjuk és fordítva is igaz. Ne szavakat, hanem kifejezéseket, mondatokat tanulj, sokkal többre mész vele. Ajánlom ezt a szótárat: http://topszotar.hu/angolmagyar/thank

1
Válasz1 éve

Konlll

Nincs benne az hogy beszél

0
Válasz1 éve

EnnEnn1

Megköszönöm a nőnek.... elfogadta.

0
Válasz1 éve

zsti86

Én is köszönöm a nőt írtam bár elég meredeknek hangzott :D

0
Válasz10 hónapja

Harga
Harga

Nekem nem tűnik jónak, hogy reagált rá Duolingo?

0
Válasz10 hónapja

zsti86

Nem fogadta el ,csak a megköszönöm a nőnek volt jó.

0
Válasz10 hónapja