A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Nem hiányzom neki."

Fordítás:He does not miss me.

4 éve

14 hozzászólás


Makuka0

Ő nem hiányol engem! - ha ezzel a magyartalan fordítással írom le a szó szerinti jelentését, megértik többen, akik eddig nem. Tudom, mert én is csak innen jutottam el a megoldáshoz.

3 éve

Kavalasz
Kavalasz

Azért nem érti (aki nem érti) mert a magyar kifejezést fordítja szó szerint. Magyarul két módon is kifejezhetjük ezt az állapotot:

Valakinek/valaminek hiányzik valami. - Mi ezt használjuk leginkább. Valaki hiányol valakit/valamit. - az angol pedig ezt használja. Az utóbbinak a magyarban árnyalatnyi, hangulatbeli eltérése van. Pl. a legjobb barátnőm nem jött el az esküvőmre. Nem mindegy hogy azt mondom másnap: tegnap hiányzott a barátnőm vagy tegnap hiányoltam a barátnőmet.

3 éve

bruati

nincs olyan, hogy hiányzik, csak hiányol = miss ezért csak így lehet mondani

4 éve

Vica58

A "miss" jelentheti a hiányzik-ot is vagy elszalaszt valamit vagy akár lekésni a buszt

4 éve

bruati

hogy jön ide az elszalaszt és a lekésik???

4 éve

Vica58

Ő nem hiányzik nekem. Szerintem ez lenne helyes, de javítsatok,ha tévedek!

4 éve

bruati

abban az értelemben, hogy hiányzik valaki valakinek = hiányol vkit = miss sy/sg

be missing = hiányzik, eltűnt

4 éve

senorana

Hát szerintem az Én nem hiányzok neki az I do not miss her/him. az pedig hogy Ő nem hiányol engem az She/he does not miss me.

4 éve

bruati

"én nem hiányzok neki" = "ő nem hiányol engem" = "she/he does not miss me" !!!

4 éve

bgocsa

Egyet értek PeterToth2-vel! ez a mondat nem azt jelenti, ami a megfejtésben van!

4 éve

bruati

na akkor mit jelent szerinted? és hogy lenne a helyes?

4 éve

PeterToth2

Szerintem ez így nem jó, nekem ez azt jelenti hogy " Nem hiányzik nekem"

4 éve

royadon

Inkább: "Ő nem hiányol engem"

4 éve

laq1958

Így van. És én ezt mindig benézem.

4 éve