"Wir lernen in den Schulen."

Çeviri:Biz okullarda öğreniyoruz.

July 15, 2017

8 Yorum


Kamuran663219

"Wir lernen In dem schulen" olması gerekmiyormu cünkü dativ tir ?

July 15, 2017

Duygu_de

Dediğiniz gibi dativ kullanılmalı. Çünkü in edatı var. Fakat die Schule çoğul olarak kullanıldığı için die Schulen olur ve dativ hali den Schulen. Çoğul die artikeli dativ olduğu zaman den olarak yazılır.

July 15, 2017

SteffiBookworm-

Senin cevabin için çok teşekkürler! Bir hata yaptim, çoğul fark etmedim :-( Üzgünüm.

July 15, 2017

Duygu_de

Rica ederim. Almancada zorlandığımız konularda yardımcı oluyorsunuz. Ben teşekkür ederim.

July 15, 2017

SteffiBookworm-

Sie sind hier aber zum Glück auch sehr aktiv! Entschuldigung, ich habe Sie bereits versehentlich geduzt, ich hoffe es hat Ihnen nichts ausgemacht. Sie können mich gerne duzen :)

July 16, 2017

Duygu_de

Das ist mir egal. Sie koennen beide sagen. Aber ich moechte nur Sie sagen.

July 16, 2017

SteffiBookworm-

Vielen Dank!

July 17, 2017

SteffiBookworm-

Evet, burada dativ kullanılmalıdır. Ancak "die Schule" dişil. Bu nedenle "in der Schule".

http://www.almancam.de/habergoster.asp?id=182 http://www.almancam.de/habergoster.asp?id=123

July 15, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.