"Amerikában van."

Fordítás:She is in America.

4 éve

6 hozzászólás


Gildemor

Rejtett alanyú mondat. Nem egyértelmű, hogy "ő" van Amerikában, vagy egy tárgy / bármi más van Amerikában. pl.: That's in America.

4 éve

SzabCsaba9
SzabCsaba9

amerikaban van - a helyes valasz: she is in america - ez pontosan mibol is kovetkezik? vol van itt a szemelyes nevmas?

2 éve

Koko04
Koko04

Egy masik peldanal kerdes volt, hogy jo-e az USA is? Szerintem elfogadhato, mert a magyar nyelvben is, az USA egyenlo Amerikaval. Pl. Ha azt mondom, hogy Amerikaba utazok, akkor az USA-ba megyek. Ha pedig azon a foldreszen egy masik orszagba, akkor ott hasznaljuk tenylegesen az adott orszag nevet.

2 éve

SzabCsaba9
SzabCsaba9

Azt gondolom, hogy ha a kérdés 'németországra' vonatkozik, akkor arra a továbbiakban nem elegáns 'NDK'-val hivatkozni. Elnézést a korszerűtlen példáért.

2 éve

Koko04
Koko04

Szerintem nem jó példát hoztál fel. Én legalább is az általad említett példát még nem hallottam. Értem ha az álláspont, hogy nyelvtanilag nem megfelelő, de a köznyelvben használatban van. Az államokba-, Amerikába-, az USA-ba utazom, ezek mind ugyanazt jelentik a magyar- és szerintem más nemzetek köznyelvében is. Vagy megfordítva, ha valaki azt mondja, hogy Amerikába utazik, akkor mire gondolsz, hogy Kanadába, Mexikóba, esetleg Argentínába megy? Nyelvtanilag ugyan azt jelenti, hogy az amerikai földrészre, de mindenki tudja, hogy az USA-ra gondolt az illető.

2 éve

SzabCsaba9
SzabCsaba9

Nem szeretnék kinyilatkoztatni, nyilván a köznyelvben szinte bármi elfogadható, amivel kifejezhetem magam és a másik meg is érti. Viszont itt egy konkrét nyelvi példáról van szó, ráadásul egy gyakorlóprogramban, így a beprogramozott lehetséges helyes válaszok, megoldások száma is erősen korlátozott. Élő beszédben persze más a helyzet.

2 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.