1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Oğlan elmayı yiyor."

"Oğlan elmayı yiyor."

Çeviri:Der Junge isst den Apfel.

July 15, 2017

19 Yorum


tiktoktiktok

Den tam olarak ne demek


SteffiBookworm

Belirli Artikel Akkusativ
Der Junge isst den Apfel.
Oğlan elma yiyor.

Belirsiz Der Junge isst einen Apfel. /
Der Junge isst Äpfel.
Oğlan elma / elma(lar) yiyor.


ykyx672

Daha önceki etkinliklerde hiç den i görmemiştim o yüzden aklım karıştı ama şimdi anladım


AliTaskoparan

Çünkü essen fiili, daima akkusativ gerektirir.

Daima akkusativ gerektiren fiillerden bazıları: haben, lernen, hören, sehen, lieben, essen, ...


Ecrinrem2

Die apfel olmaz mı?


AliTaskoparan

der Apfel

die Äpfel (çoğul)


Deniz157334

yiyor essen fiili değil mi


SteffiBookworm

essen - yemek

ich esse - yiyorum - yerim
du isst - yiyorsun - yersin
er/sie/es isst - yiyor - yer
wir essen - yiyoruz - yeriz
ihr esst - yiyorsunuz - yersiniz
sie/Sie essen - yiyor(lar) / yiyorsunuz (nazik) - yer(ler) / yersiniz (nazik)


orh699523

Sie ist den apfel e de artikel gelmeli


frt_rdvn

Der Junge demek zorunda değiliz. Ben sadece Junge isst den Apfel dedim kabul etmedi. Hatalı ya.


sanane60852

den ve dan arasindaki fark ne ve neden konuyor


sanane60852

Junge nin başına neden der koyduk ???


Dicle357672

Der apfel değil mi?


Tayfunakgun96

den yaptim ama der apfel oluyor muydu?


Tayfunakgun96

Der Junge ist der Apfel olabilir mi?


TheFirstEvieL

Der dişil değil miydi?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.