"Oğlan elmayı yiyor."

Çeviri:Der Junge isst den Apfel.

July 15, 2017

7 Yorum


tiktoktiktok

Den tam olarak ne demek

February 24, 2018

SteffiBookworm

Belirli Artikel Akkusativ
Der Junge isst den Apfel.
Oğlan elma yiyor.

Belirsiz Der Junge isst einen Apfel. /
Der Junge isst Äpfel.
Oğlan elma / elma(lar) yiyor.

February 24, 2018

ykyx672

Daha önceki etkinliklerde hiç den i görmemiştim o yüzden aklım karıştı ama şimdi anladım

October 7, 2018

MehmetKada1

Neden den??

April 5, 2018

AliTaskoparan

Çünkü essen fiili, daima akkusativ gerektirir.

Daima akkusativ gerektiren fiillerden bazıları: haben, lernen, hören, sehen, lieben, essen, ...

January 14, 2019

Deniz157334

yiyor essen fiili değil mi

July 15, 2017

SteffiBookworm

essen - yemek

ich esse - yiyorum - yerim
du isst - yiyorsun - yersin
er/sie/es isst - yiyor - yer
wir essen - yiyoruz - yeriz
ihr esst - yiyorsunuz - yersiniz
sie/Sie essen - yiyor(lar) / yiyorsunuz (nazik) - yer(ler) / yersiniz (nazik)

February 24, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.