1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ben bir oğlanım."

"Ben bir oğlanım."

Çeviri:Ich bin ein Junge.

July 17, 2017

10 Yorum


ynsgnl2

Ne zaman ein ne zaman eine oluyor?


BusraGncr

Merhabalar.

Eğer sözcüğün artikeli "der" veya "das" ise "ein" kullanılır.

Örnek:

das Buch --> Kitap

ein Buch --> Bir kitap

der Fisch --> Balık

ein Fisch --> Bir balık

Eğer sözcüğün artikeli "die" ise "eine" kullanılır.

Örnek:

die Schultasche --> Okul çantası

eine Schultasche --> Bir okul çantası

die Lehrerin --> Bayan öğretmen

eine Lehrerin --> Bir bayan öğretmen

İyi günler.

BusraGncr


UgurAktas1

Ein der artikeli ile eine die


yoongiscoffee

Frau yani kadın dediğimiz zaman eine kullanılıyor . Ben,sen,o kişilerinde ein oluyor .


elif609951

Kadında eine oluyor


furkan927396

Tmm herseyi anladimda bin orda ne gorevi goruyor onu anlmadim lutfen yardim


BusraGncr

Merhabalar.

Almancada "bin", İngilizcedeki "am, is, are" gibi "sein(olmak)" fiilinin 1.tekil şahsa göre çekimlenmiş halidir.

Ich bin --> Ben

Du bist --> Sen

Er ist --> O(Erkek)

Sie ist --> O(Bayan)

Es ist --> O(Hayvan ve Cansız)

Wir sind --> Biz

Ihr seid --> Siz(çoğul)

Sie sind --> Onlar

İyi günler.

BusraGncr


sueda224811

neden çevirirken ein yerine 1 geliyor ???

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.