Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"They were not able to sleep."

Çeviri:Onlar uyuyamadı.

4 yıl önce

22 Yorum


talhatasdemir

cümlenin içinde able varsa nasıl uyuyamazlardı gibi net bir çeviri yapılıyor? uyuyamayabilirlerdi olmaz mıydı burada?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Onlar uyuyamazdı biraz yanlış olmuş, z yazım hatası olsa gerek (they would not be able to sleep, olurdu) düzeltiyorum, doğrusu "onlar uyuyamadı(lar)". (They were not able to sleep = They could not sleep)

şöyle de Türkçemizi hatırlayalım: yapabilirim zıttı yapamam. yapabilemem değil :)

uyuyamayabilirlerdi: **they might not have been able to sleep" gibi bir şey olur.

4 yıl önce

talhatasdemir

Tesekkurler.

4 yıl önce

YasinErincik

"They couldn't sleep." olamaz mı?

1 yıl önce

MuradImano1

Simdi turkcede oyle ama mesela azeri dilinde edə bilərəm(yapa bilirim) zitti edə bilmərəm(yapamam)

4 ay önce

mtncakir

Cümlede fiil varken neden was were kullanıldı v2 kullanılmadı

3 yıl önce

adamlion
adamlion

Be able to kalıbı can olarak düşünülmelidir uyumaya eylemini yapamamak gibi

3 yıl önce

kablll

Uyuyamıyorlardı değil mi

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

bu da dogru, bu tip cumlelerde ayrim yapamiyoruz

3 yıl önce

gunerkls

burada "able" kullanmasak anlam değişi mi.? "they wew not sleep" yani

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

sanirim ""they were not sleep" demek istediniz. Bu cumle tamamen anlamsiz olur, cunku "were" "are"in gecmis zaman hali, isim cumlesinde kullanilabilir ancak.

"they did not sleep" ise "Uyumadilar" olur

"uyuyamadilar" icin "they could not sleep" ya da "they were not able to sleep" olur sadece

3 yıl önce

gunerkls

açıklamanız için teşekkür ederim. telefon üzerinden çalıştığım için, hızlı yazarken yanlış şeyler çıkabiliyor..

tekrar teşekkürler.

3 yıl önce

mevlut.akan

Uyuyamadilar kelimesi e bilmek a bilmek manasina gelmiyormu öyle ise neden can yanda could yokta able gelmis ?

3 yıl önce

144965

Neden TO

3 yıl önce

hasanbal

They weren't able to sleep kabul olmadı

3 yıl önce

htckbralci

Anlam aynı olsa da söylediği gibi istiyor kısalttıysa kısa tam dediyse tam istiyor

3 yıl önce

selocan1903

Able nin görevi ne orda

2 yıl önce

aleynalper

Able to biraz açıklansa ben pek ne anlamda ne ise yariyo kavrayamadım.net bir bilgi verilirse çok sevinirim.Teşekkürler

3 yıl önce

nacialican

-ebilmek demektir. can kalıbıyla aynı anlamda kullanılır. Geçmiş zamanda could veya was/were able to olur.

3 yıl önce

lrunol

ama can ile aynı değildir mesela I am able to climb the mountain dağa tırmanabiliyorum . dağa tırmanabilirim değildir :)

2 yıl önce

cemalinanan

Can ile aynıdır farkı can gelecek zananda kullanılamaz,to be able to kullanılır.

2 yıl önce

sadettin717199

'Onların uyuması mümkün değildi.' anlamını çıkardım dedikleriniz doğru ise bunu nasıl söyleriz ?

2 yıl önce