Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"My wife has received a promotion."

Vertaling:Mijn vrouw heeft promotie gekregen.

1 jaar gelden

4 opmerkingen


Nevillehij

wat is het verschil tussen gehad en gekregen?

1 jaar gelden

Dutchesse722
Dutchesse722

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/318/. Dit artikel legt het goed uit.

1 jaar gelden

Nevillehij

Bedank dutchesse722.maar duolingo rekent "gehad"fout. Vandaar mijn vraag.

1 jaar gelden

Dutchesse722
Dutchesse722

Waarschijnlijk omdat in de engelse zin received staat, en dat wordt beter vertaald met gekregen in die zin. In het Nederlands krijg je een promotie, in het Engels you receive a promotion.

1 jaar gelden