1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "I eat bread."

"I eat bread."

Tłumaczenie:Jem chleb.

March 26, 2014

20 komentarzy


Kasienka54321

Dlaczego I eat bread a nie I eat a bread??


br0d4
Mod
Plus

Rzeczownik "bread" jest niepoliczalny, więc nie można przed nim zastosować przedimka nieokreślonego "a/an". Więcej tutaj: https://forum.duolingo.com/comment/16735848 ; https://forum.duolingo.com/comment/4763262


Mariusz483092

I eat bread Ja jem chleb ? Czemu ja nie tlumaczymy?


br0d4
Mod
Plus

W języku polskim można pominąć zaimki pełniące funkcję podmiotu w 1-szej osobie (ja, my) i 2-giej osobie (ty, wy), ale często nie jest wskazane pomijanie w 3-ciej osobie (on, ona, oni, one).


MilenaBzdyl

Z samej końcówki wyrazu możemy dowiedzieć się, jaka to osoba. W języku angielskim do końcówki dodaje się "s", ale nie mamy poza tym informacji, czy to jest ona, on, czy ono. Dlatego musimy dodać osobę, np.: She eats an apple - widzimy na początku 'she' a dalej w końcówce 's' to wiemy, że to ona i czynność jedzenia wykonuje ona. Nie wiem czy dobrze napisałam ale lepiej nie umiem


MadziaPompa

Dlaczego nie: i eat some bread?


MarcinBalo

Jakvto chleb jest niepoliczalny??? Jeden chleb, dwa chleby, trzy chleby


br0d4
Mod
Plus

Zwyczajnie. W języku angielskim "bread" jest niepoliczalny, tak jak większość potraw, napojów i ogólnie wszystkie substancje. Policzalne są bochenki chleba, a po angielsku bochenek chleba to "loaf of bread".


_-Mr.Jeremy-_

Chleb jest niepoliczalny, policzalnie to by bylo jeden bochenek chleba.


CzarnyJedz

Chkdzi Ci o bochenki chleba, a nie chleb :) Chleb sam w sobie jest niepoliczalny.


Julka691787

Hej a w ogóle zauważycie że może być jadam pieczywo czy tak po prostu bierzecie na szybko


br0d4
Mod
Plus

W niektórych zdaniach jest kikadziesiąt, w innych kilaset, a nawet do kilkunastu tysięcy akceptowanych odpowiedzi. Ale prawdę mówiąc, radziłbym skupiać się na odpowiedzi najbardziej oczywistej - bo wiele wymyślnych wersji może być po prostu zapomnianych, albo wręcz celowo odrzucanych. Zdania należy tłumaczyć przede wszystkim w miarę możliwości dokładnie, a gdy nie ma takiej możliwości (np. dlatego że w języku polskim nie istnieje dokładny odpowiednik słowa angielskiego) - starać się przetłumaczyć na zdania, które zostałoby użyte w takiej samej sytuacji w jakiej zastosowanie znalazłoby zdanie angielskie.

WIęcej informacji tutaj: https://forum.duolingo.com/comment/36862795 - zachęcam do przeczytania, choćby pobieżnego.


Patii1006

o co chodzi w tym zadaniu?


Mikolaj83

Pedzej dlaczego przed rzeczownikiem chleb nei ma okreslnika "a" huumm?


Wika3

Ponieważ chleb sam w sobie jest niepoliczalny, jeśli byś go pokroił to kromki możesz policzyć, ale chleba jako takiego nie da rady :) Dlatego nie można napisać ani powiedzieć a bread najwyżej some bread. Mam nadzieję, że zrozumiałeś ;)


MonnM

Dlaczego chleb jest niepoliczalny??? On nie jest np.tak jak woda, która płynie z kranu i do określenia jej ilości potrzebne jest naczynie (szklanka, butelka). Chleb jest w bochenkach, które można policzyć tak jak jabłka, zwierzęta, itp. CIASTO na chleb - ok, jest niepoliczalne, ale gotowy, upieczony już chleb... Coś tu jest nie tak


br0d4
Mod
Plus

Policzalne są bochenki chleba, ale nie chleb jako taki, bo jest to "substancja" - a w języku angielskim wszystkie substancje są niepoliczalne. Również niepoliczalny jest ser, mięso, mleko i ogólnie znaczna część potraw - z wyjątkiem tych liczonych na sztuki, jak np. bułki czy ciastka.


Rundel_o

Ale bochenki mogą być różnej wielkości


Witold4

przed rzeczownikiem bread chyba powinno być "a"


yuioyuio

Nie, ponieważ bread jest rzeczownikiem niepoliczalnym.

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.