1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Sie ist auf meiner Straße."

"Sie ist auf meiner Straße."

Çeviri:O benim caddemde .

July 30, 2017

9 Yorum


oduman77

Ceap olarak sadece CADDEMDEDİR yeterli. Bu kelime Tütkçe olarak hem benim hem de O kelimesini içerir. Kimin sorusuna ve kim-ne sorularına cevap verir.


SabineBergmann1

Sadece "Caddemdedir", gerçekten mi? Nereden bileyim o zaman olup olmadiğini "ich bin, du bist, wir sind, ihr, sie seid auf meiner Strasse"? "ben, sen, o, biz, siz, onlar caddemdedir"?


oduman77

Cadde-m-de-dir. Bu ben için, yani ich bin. Burada m=benim. Yani iyelik ekidir. de=yer bildirme ekidir. Zum beispiel: auf dem balkon. Balkondayım, balkon-da-(y)ım. dir= sein fiilinin karşılığı. Cadde-n-de-dir = sen, du bist Cadde-sin-de-dir= o, er/sie ist Cadde-miz-de-dir= biz, Wir sind Cadde-niz-de-dir= siz, ihr seid Cadde-lerin-de-dir=onlar, Sie sind


SabineBergmann1

çok teşekkürler. Tamam, ama Cadde-m-de-dir = auf meiner Straße. Cümle "ER ist auf meiner Straße", diye O cadde-m-de-dir, değil mi? ER ist auf seiner Straße = O cadde-sin-de-dir. ICH bin auf seiner Straße = Ben cadde-sin-de-dir. Doğru mu?


oduman77

Auf meiner Straße= benim caddemde Auf deiner Straße=senin caddende. Auf seiner Straße=onun caddesinde. Auf unser Straße=bizim caddemizde Auf euer Straße=sizin caddenizde Auf Ihrer Straße= onların caddesinde. Mein, dein, sein, unser, euer,Ihr. Benim, senin, onun, bizim, sizin, onların. Burada, Sie ist= O....dir Wir sind= Biz...dir Ich bin= Ben....dir. ein weiteres Beispiel: O benim evimdedir=Er ist auf mein Haus. Sen benim evimdesin= Du bist auf mein Haus. Ben evimdeyim. Ich bin auf mein Haus. Türkçede; benim evim=evim Senin evin=evin. Yani benim, senin...kullanmaya gerek YOK. Almancada; mein Haus, dein Haus.... Yani mein, dein...GEREKLİ, OLMALI.


SabineBergmann1

çok çok teşekkürler Ama demek: O benim evimdedir = Er ist IN MEINEM Haus Sen benim evimdesin = Du bist IN MEINEM Haus Ben evimdeyim: Ich bin IN MEINEM Haus.

O benim evimdenin üzerinde = er ist AUF MEINEM Haus (??)


oduman77

Play stero dan Hello Talk sohbet programı var. Türk ve Alman var. DEUTSCH LERNEN grubu var. Oradaki daha iyi kişilereden öğrenebiliriz. Yönetici Kerstin. Onlara soracağım.


SabineBergmann1

Nerede? Televizyonda?


oduman77

Senin yazdığın doğru. Auf yanlış. İn doğru. TV de değil. İnternette, bir yazılım. Google player stero' da. Hello Talk. Sesli, yazılı, döküman göndermeli. 60 kişi var. Almanlar ve Türkler var. Meine E-Mail-Adresse: oduman77@hotmail.com.tr Size Almanca-Türkçe bilgi verebilirim.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.