"Sie ist auf meiner Straße."

Çeviri:O benim caddemde .

1 yıl önce

9 Yorum


oduman77

Ceap olarak sadece CADDEMDEDİR yeterli. Bu kelime Tütkçe olarak hem benim hem de O kelimesini içerir. Kimin sorusuna ve kim-ne sorularına cevap verir.

1 yıl önce

SabineBergmann1
SabineBergmann1

Sadece "Caddemdedir", gerçekten mi? Nereden bileyim o zaman olup olmadiğini "ich bin, du bist, wir sind, ihr, sie seid auf meiner Strasse"? "ben, sen, o, biz, siz, onlar caddemdedir"?

1 yıl önce

oduman77

Cadde-m-de-dir. Bu ben için, yani ich bin. Burada m=benim. Yani iyelik ekidir. de=yer bildirme ekidir. Zum beispiel: auf dem balkon. Balkondayım, balkon-da-(y)ım. dir= sein fiilinin karşılığı. Cadde-n-de-dir = sen, du bist Cadde-sin-de-dir= o, er/sie ist Cadde-miz-de-dir= biz, Wir sind Cadde-niz-de-dir= siz, ihr seid Cadde-lerin-de-dir=onlar, Sie sind

1 yıl önce

SabineBergmann1
SabineBergmann1

çok teşekkürler. Tamam, ama Cadde-m-de-dir = auf meiner Straße. Cümle "ER ist auf meiner Straße", diye O cadde-m-de-dir, değil mi? ER ist auf seiner Straße = O cadde-sin-de-dir. ICH bin auf seiner Straße = Ben cadde-sin-de-dir. Doğru mu?

1 yıl önce

oduman77

Auf meiner Straße= benim caddemde Auf deiner Straße=senin caddende. Auf seiner Straße=onun caddesinde. Auf unser Straße=bizim caddemizde Auf euer Straße=sizin caddenizde Auf Ihrer Straße= onların caddesinde. Mein, dein, sein, unser, euer,Ihr. Benim, senin, onun, bizim, sizin, onların. Burada, Sie ist= O....dir Wir sind= Biz...dir Ich bin= Ben....dir. ein weiteres Beispiel: O benim evimdedir=Er ist auf mein Haus. Sen benim evimdesin= Du bist auf mein Haus. Ben evimdeyim. Ich bin auf mein Haus. Türkçede; benim evim=evim Senin evin=evin. Yani benim, senin...kullanmaya gerek YOK. Almancada; mein Haus, dein Haus.... Yani mein, dein...GEREKLİ, OLMALI.

1 yıl önce

SabineBergmann1
SabineBergmann1

çok çok teşekkürler Ama demek: O benim evimdedir = Er ist IN MEINEM Haus Sen benim evimdesin = Du bist IN MEINEM Haus Ben evimdeyim: Ich bin IN MEINEM Haus.

O benim evimdenin üzerinde = er ist AUF MEINEM Haus (??)

1 yıl önce

oduman77

Play stero dan Hello Talk sohbet programı var. Türk ve Alman var. DEUTSCH LERNEN grubu var. Oradaki daha iyi kişilereden öğrenebiliriz. Yönetici Kerstin. Onlara soracağım.

1 yıl önce

SabineBergmann1
SabineBergmann1

Nerede? Televizyonda?

1 yıl önce

oduman77

Senin yazdığın doğru. Auf yanlış. İn doğru. TV de değil. İnternette, bir yazılım. Google player stero' da. Hello Talk. Sesli, yazılı, döküman göndermeli. 60 kişi var. Almanlar ve Türkler var. Meine E-Mail-Adresse: oduman77@hotmail.com.tr Size Almanca-Türkçe bilgi verebilirim.

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.