A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"You remember me?"

Fordítás:Emlékszel rám?

4 éve

14 hozzászólás


HombarHead

Kérdésnél nem "do you re...?" ?

4 éve

radnaitomi

De. Az lenne a helyes. Nagyon laza, baráti helyzetben megengedett ez a nem fordított szórendű kérdés is. Kár, hogy a Duolingo ennyire sokat engedi előkerülni, mert így könnyen azt hiheti itt bárki, hogy teljesen szabályos akárhol, pedig az azért nem igaz.

4 éve

plumbum44

Köszönöm a magyarázatot.Már azt hittem sutba dobhatom az eddig tanultakat a kérdő mondatról.

4 éve

Anwar42

Én is köszönöm a választ! Jó hogy ezt leírtad!

4 éve

karak74

A többi hozzászólóval teljes egyetértésben: köszi!

2 éve

uress

Igazi kérdésként "do you....?" lenne.
Nem igazi kérdésként, amolyan "ugye?"-ként, nagyon gyakori, amikor helyeslésre számítunk, mert csak meg akartunk győződni vmiről, leginkább pl visszakérdezésnél, csodálkozásnál, stb.

2 éve

Oliver02134552

Az angolba kellene a "do" is! Do you remember me? Ez csak így helyes.

3 éve

Maci1946

Nagyon lazán használják az egyszerű jelen időt, amely Ismétlődő, szokásos, rendszeres cselekvést fejez ki, a magyar “szoktam” kifejezésére használjuk ezt az angolban. Kérdésnél és tagadásnál pedig a do segédige használata kötelező.

3 éve

huvelyflora

Erről még nem hallottam, hogy a "szoktam"-ra ezt az egyszerű jelent használnák rendszeresség esetén, csak a usually-t ismertem. Kérlek, áruld el, hol tudhatok meg róla többet!

2 éve

radnaitomi

Az 'egyszerű jelen' idő az angolban kifejezetten erre való pedig.

Bármelyik nyelvtankönyv megfelelő, hogy megtudj róla többet.

Az 'I write' mondat például nem jelenti azt, hogy épp írok, csak azt, hogy 'írni szoktam'.

2 éve

huvelyflora

Köszönöm szépen a választ!

2 éve

kondas91

Ez csak azert van itt mert az jo

2 éve

kondas91

Ez is

2 éve

karak74

Bocs, ha beleszólok, egy másik internetes leírás ugyanerre: https://hu.scribd.com/doc/125908470/Dohar-Peter-Kis-angol-nyelvtan-pdf Vagy egy harmadik: http://www.angoltanszek.hu/TUT/tut.php?tid=788

2 éve

Kapcsolódó fórumok