"I have enough room."

Tłumaczenie:Mam dosyć miejsca.

4 lata temu

29 komentarzy


KasiaBen

A "Mam wystarczający pokój"?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Niestety nie. Enough jest przysłówkiem, nie możemy go używać jako przymiotnika. Z tego powodu, enough stawiamy przed rzeczownikami niepoliczalnymi, np.
I have enough sugar = Mam wystarczająco dużo cukru
lub policzalnymi w liczbie mnogiej np.
I have enough apples = Mam wystarczająco dużo jabłek.

Poza tym room występuje tutaj w znaczeniu niepoliczalnym (=miejsce,przestrzeń), ponieważ nie jest poprzedzone przedimkiem. Gdyby chodziło o policzalny pokój, to przed room musiałoby być a/the.

Mam wystarczający pokój = I have a sufficient room

4 lata temu

gretaszym

Dziekuję za wyjaśnienie. Bardzo przydatne!

3 lata temu

Asdanel

Czy to znaczy, że słowo "room" bez przedimka zmienia swoje znaczenie? I z "pokoju" zmienia się w "przestrzeń" w tym wypadku powierzchnie mieszkalną? czy dobrze kumam? bo pewny nie jestem pani Asiu.

2 lata temu

IwonaOrzec1

Świtnie wyjaśnione dzięki

2 lata temu

ArkadiuszM18

To mi pachnie idiomem

2 lata temu

Iwona573558

Mi tez nie zaliczylo

2 lata temu

pepepl

Dziwne zdanie

2 lata temu

Sander024

A przypadkiem nie powinno byc "I have enough space"? W takim razie?

2 lata temu

ArkadiuszM18

Też bym tak powiedział

2 lata temu

jankobill

To jest również prawidłowe - room/space to synonimy

1 rok temu

WarsawWill
WarsawWill

Może być, ale nie powinno być. W tym kontekście "room" znaczy "space", i mimi że "space" będzie dobrze, zwykle wolimy mówić "room".

1 rok temu

kkrzyssiekk

Mam wystarczajaca przestrzen. Tak jest bardziej po polsku a nie po polskiemu!

2 lata temu

jarek116403

Dziękuje za wyjasienie pani Asiu

1 rok temu

Ja_rek
Ja_rek

Mam wystarczająco miejsca - pokazuke błąd, dlaczego?

3 miesiące temu

sebasti56

Mam wystarczający pokoj ?

1 rok temu

tomkwi

"Mam wystarczająco miejsca" nie brzmi zbyt dobrze po polsku. Na pewno jest to przetłumaczone dosłownie, ale to chyba nie o to chodzi... "Mam wystarczająco wiele miejsca" mi nie zaliczyło, a jest to bardziej "po polsku"...

1 rok temu

Basia881885

Teraz to już mam nerwa. Jak wpiszę dosyć miejsca jest źle a jak wpiszę wystarczająco też jest źle.

1 rok temu

Basia881885

No i znowu to samo. Mam tego enough

1 rok temu

Malina2008

Zawsze się uczyłam, że room to pokój

1 rok temu

RobertKsi

Mam odpowiedni pokój. !!!

10 miesięcy temu

Jacekma

Mam dość miejsc, ale:mam dosyć miejsca (tego), i: mam dość ( wystarczająco) miejsc, pomieszczeń i to O. K. po polsku a oni uznają za prawidłowe : mam dość miejsca ale nie wiadomo, czy wystarczajaco, czy dość jako powyżej dziurek w nosie. Do chrzanu nic nie mówiące zdania szczególnie, gdy mają służyć nauce obcego języka chyba, że to celowe aby nie nauczyć a ,, powykręcać" nasz nam znany język ojczysty.

1 miesiąc temu

adamwminecraft

https://translate.google.pl/#en/pl/I%20have%20enough%20room eeeee tłumacz też się zgadza z tym -.-

2 lata temu

Mateusz044

Przecież "room" to znaczy pokuj a nie miejsce.

1 rok temu

WarsawWill
WarsawWill

"Room" znaczy zarówno miejsce, jak i pokój.

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=room

1 rok temu

kingunia666

Enough room to wystarczajaco miejsca??? Chyba room to pokoj cos sie popierniczylo

2 lata temu

soselka

dlaczego nie moze być: Mam wystarczająco pokoi???

4 lata temu

mirriel
mirriel

Bo jest jeden room.

4 lata temu

soselka

ok

4 lata temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.