Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

ugurc114

arkadaşlar aşağıdaki cümlede iki virgül arasında kalan yer cümleye ne anlam katıyor

Congress overwhelmingly voted for the sanctions and Trump, unwilling to risk having lawmakers override a veto, signed the legislation on Wednesday

1 yıl önce

3 Yorum


Apostle_
Apostle_

Reduction of relative clause konusu, kısaltılmış ilgi cümleleri.

"Yasamanlara reddi hükümsüz kıldırmayı riske atmak istemeyen Trump" = "Trump, who is unwilling to risk having lawmakes override a veto"

Not: cümlenin içinde causative (ettirgen çatı) hem de reduction of relative clause gramer yapıları var, biraz kafa karıştırabilir.

1 yıl önce

ugurc114

ettirgen yapıda have'e neden ing takısı gelmiş tek anlamadığım kısım burası grammer olarak

1 yıl önce

Apostle_
Apostle_

Risk doing something = bir sey yapmayi riske atmak

Risk fiilinden sonra gelen fiil gerund gerektirir.

1 yıl önce