1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Saatin dakikaları"

"Saatin dakikaları"

Çeviri:The minutes of the hour

March 27, 2014

28 Yorum


emre4545

Of- in-at-on kullanimlari ile alakali yardima ihtiyacim var aciklayabilirmisiniz tskler


yasinkaraca18

Of : aitlik anlamı veriyor örn; of the hour : saatin, of the house evin of the mounth : ayın, of the year : yılın of the party : partinin gibi

İn : içinde demek bir yerin veya bir şeyin içinde her konuda aynıdır bu hiç değişme örn; in mounth : ayda, in year : yılda, in house : evde, in car : arabada in party : partide hatta in hand : elde anlamına geliyor yani elin içinde demek istiyor

At : bulunma anlamı veriyor bir nevi "in" ile yakın anlamdadır ama bazı yerlerde ayrılırlar örn ; at mounth : ayda, at years yılda, at house : evde at party : partide at hand : elde

Bunlar aynı anlamda gibi gözükür kelime alarak öyle ama tek farkı in kulanırsanız evin içinde ayın içinde veya parti verilen yerin içinde veya elin tam içinde anlamı gelir at kullanırsanız evdesiniz ama orda bi yerde bahçede de olabilirsiniz elimde derken avcunda olmasına gerek yok elinin üstünde de olabilir yani in daha dar anlamdayken at daha geniş anlama gelir tek fark budur


yasinkaraca18

On : bir şeyin üstünde veya ortasında demek on march derseniz bu martın ortalarındasınız demektir başı ve sonu olamaz bu da on march 18 : 18 martta anlamına gelir on the table : masanın üstünde gibi anlamlara gelir on kullanımı diğerlerine göre daha geniş anlamdadır iki farklı anlamı vardır


aytacgoksu

anlam belirsiz olduğu için saatin kısmına "watch" yada "clock" da gelebilirdi.


CelalInan

Hour dan once neden the geldi


DefneBayat

Çünkü "the" kavramı bilinen, popüler olan, kolay ifadeler için kullanılır. Mesela saati herkes bildiği için "The Hour" deriz. Ama kavram tek ise (yani çoğul değilse) veya bilinmeyen bir kavramsa (ki bunlar genelde diyaloglarda kullanılıyor) the yerine a/an alır. Duolingo' da diyaloglar tek cümle şeklinde geldiği için a/an kelimlerini genelde çoğul olmayan kavramlarda kullanıyoruz. UMARIM FAYDALI OLMUŞUMDUR :D


sarikent

saatin dakikaları sorusu hem nesnel, hem öznel, hem de tümleç olarak sorulabilir bence. Bu durumda her birinin cevabı farklı olacaktır.


albatrosarman

The minutes of the clock nasıl kabul olmaz arkadaş.


KbraNazTra

Bir kere orada clock yok.


shylablue

(yanlış bilmiyorsam clock nesne olarak saat yani duvar saati vs yanlış bilmiyorsam.) Her cümle için farklı kelimeleri var ve cümlenin anlamına göre kelime kullanılmakta bizim ki gibi eş sesli değil. Bu nedenle 'clock' kabul edilmeyebilir.


Yusuf879908

"Minutes of the clock." Kabul edildi.


mhrrmblc

yine bir The muamması, yine yanlış


EngChild

"minutes of hour" yazdım doğrusu "minutes of an hour" muş, benimki de doğru olmaz mı


Burakdc

Minute'u neden em-in-yut diye ayırarak okuyor?


RafiqRustemov

Neden -minutes of hour- değilde -minutes of the hour- oluyor?


kurthaan

valla clock's minutes yazdım saymadı


Ayfer340588

Aynisini yazdim,yanlis dedi


adszgezgin

Cok the kullanılıyor


BTS_SUGA_

Of gelmek zorunda mi anlamadim


turan510389

Munites of the hour neden olmuyor...


Ra_Taylor

Ulan ya şu minutes varya orda karışturmışım munites yazdım diyorum nerde hatam var puu ya


B.u.1111

Niye 2 defa the kullanıldı biri açıklayabilir mi month of the year derken 1 defa kullandık


betul350286

The minutes of the hour yazdim kabul etmedi . Dogru kismina da yazdığım cümleyi yazmış yani dogru yazdığım halde kabul etmedi


YTkrallh

OF-THE LARI GENELLİKLE YANLIŞ YAPIYORUM


bar187961

The minutes are şeklinde yazdığım için kabul edilmedi. Öğrenmek için soruyorum. Burada neden are ya da tekil olsa is koyamadım açıklayabilir misiniz?


Yetkin806788

The hour of the minutes neden olmuyor?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.