Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Czy ona mnie zapamięta?"

Tłumaczenie:Is she going to remember me?

1 rok temu

3 komentarze


hengol
hengol

a dlaczego nie może byś "is she will remember me?"

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Bo tak jest błędnie i to z kilku powodów.

  • Forma "will" to czas przyszły czasownika "to be", a "is" - to czas teraźniejszy l.pojedynczej tego samego czasownika; nie można ich łączyć w jednej części zdania.
  • Jeśli usuniemy ze zdania "is" - to co zostanie jest zdaniem twierdzącym a nie pytaniem - że względu na kolejność słów.
  • Jeśli usuniemy "will" - to co pozostanie nie ma sensu, bo z "is" stosujemy formy -ing czasownika (Present Continuons), co oznacza coś dziejącego się w określonym momencie, ale 1. nie o to tu chodzi 2. czasownik "remember" w zasadzie nie tworzy formy Present Continuons.

Poprawną formą jest natomiast "Will she remember me?".

Odsyłam też do mojego wyjaśnienia w https://www.duolingo.com/comment/23932097 czym się różni czas przyszły z "will" od czasu przyszłego z "going to".

1 rok temu

hengol
hengol

Dziekuje za wyjaśnienie! :)

1 rok temu