1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Sie spielen mit dem Haustier…

"Sie spielen mit dem Haustier."

Çeviri:Evcil hayvanla oynuyorlar.

August 11, 2017

7 Yorum


yunusemreguven

Evcil hayvanlarla oynarlar cevabı kabul edilmeliydi demi?


SteffiBookworm

tekil / çoğul
Evcil hayvanla oynuyorlar.
- Sie spielen mit dem Haustier.
Evcil hayvanlarla oynuyorlar.
- Sie spielen mit den Haustieren.


cezayirli

"O evcil hayvanla oynuyor" olmaz mı?


SteffiBookworm

Tekil : sie spielt (o)
Çoğul : sie spielen (siz veya onlar)


Uur152936

hayvanla, hayvan ile farkı nedir


ahmet438616

Bu dem ne anlamadim gitti


SteffiBookworm

hayvanla = hayavan ile
ile = mit
Almancada bir Artikel gereklidir, belirli yoksa belirsiz.
Bu nedenle "mit Haustier" yanlış fakat "mit einem Haustier" veya "mit dem Haustier" doğru çeviridir.
Neden "dem/einem" (Dativ) ama "der/ein" (Nominativ) değil?
Çünkü "mit" Dativ gerekir.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.