1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Warum stiehlt er?"

"Warum stiehlt er?"

Çeviri:O neden çalıyor?

August 11, 2017

4 Yorum


reyhansivis

Burdaki calar hangi anlamda yani gitar calmak mi ya da alarmin calmasi gibi bi seymi yoksa turkcrdeki gibi bir cok anlamami geliyor

August 11, 2017

SteffiBookworm

TDK: "çalmak, -ar    

(-i, -e) 1. Başkasının malını gizlice almak, hırsızlık etmek, aşırmak: “İngiliz cephesinden at kaçırıp bize satan bedeviler dönüşlerinde bizim atlarımızı çalıp İngilizlere satarlardı.” - “Bir yandan mızıka istiklal havasını çalıyordu.” -R. E. Ünaydın. 3. nsz Bir müziği dinlemeyi sağlayan aleti çalıştırmak: “Fevkalade zekidir; iyi dans eder, piyano çalar, tenis oynar, ata biner, avcıdır, kayakçıdır.” -R. H. Karay. 4. (nsz) Ses çıkarmak, ses vermek: “Hafif hafif ıslıklar çalan sesi eski keskinliğini kaybetmiştir.” -R. N. Güntekin. 5. Atmak, çarpmak, vurmak. 6. Üzerine sürmek: Ekmeğin üzerine yağ çaldı. 7. (-i) Bozmak, zarar vermek. 8. (-i) Kumaşın bir parçasını kesmek. 9. Madeni oymak, kalemle işlemek. 10. (-e) Benzemek, andırmak: “Geniş alınlı, kırmızıya çalar, kahverengi saçlı, altın dişli tuhaf bir delikanlı gülümsedi.” -S. F. Abasıyanık. 11. mec. Zamanı boşa harcatmak, ziyan edilmesine yol açmak. 12. (-i) hlk.Süpürmek, temizlemek: Tozu çalmak."

August 11, 2017

Baranrks

Burada hırsızlık yapmak kastediliyor...zaten kelime aşırmak anlamına geliyor...

April 22, 2019

humetin
  1. Er stiehlt ihr Geld. =

  2. Er spielt Gitarre =

October 19, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.