Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ich hätte gerne einen Kaffee."

Çeviri:Bir kahve alayım.

1 yıl önce

9 Yorum


unutmaz
unutmaz

gern/ gerne çözemedim .burada der kaffee neden gerne olmuş

1 yıl önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Alayım - dilek kipi
Nazık sorular için Konjunktiv 2 kullanılır ve "gerne" daha nazik yapıyor.
http://mein-deutschbuch.de/konjunktiv-2-der-hoeflichkeit.html

1 yıl önce

unutmaz
unutmaz

yani biz en iyisi hep gerne yi kullanalım. naziklikten kimseye zarar gelmez

1 yıl önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Her zaman değil. "Gerne", sahip olmak istediğin şeyler içindir.
Edit Ayrıca yapmak istediğiniz şey için de kullanılabilir.
Bir örnek: bir restoranda yemekler ve içecekler sipariş etmek.
Ancak birine bir şey yapmasını rica ederseniz "bitte" lütfen gibi ekleyeceksiniz.
Efendim, türkçem henüz iyi değil.

1 yıl önce

enanasya
enanasya

'Gern' dersek olmaz mı? 'Gern' ne zaman kullanılır? Bazı cümlelerde 'gern' bazılarında 'gerne' kullanılıyor. Ben hâlâ 'gern' ile 'gerne' arasındaki farkı anlamadım.

11 ay önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Bu kolay :)
"Gern" ve "gerne" arasında bir fark yok. Bazı örnekler:
Er spielt gern/gerne Fußball.
Willst du mitspielen? – Ja, gern/gerne.
Könntest du mir bitte helfen? – Ja, gern/gerne.
Der Lehrer sieht es nicht so gern/gerne, wenn jemand im Unterricht ständig auf sein Handy sieht.
Du kannst gern/gerne mitmachen.
Ich wüsste nur allzu gern/gerne, was aus ihm geworden ist.
Ich hätte gern/gerne ein Glas Wasser.
Ich würde gern/gerne gehen. (https://deutschlernerblog.de/gern-oder-gerne/)

11 ay önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Ich hätte auch gerne einen. Mit Milch. Und 'nem Keks. :)

1 yıl önce

Gluslu0

bence einen ile alakalı der i ein a eklemiş

8 ay önce

sametsalam2

Almanca cümlede bir yazdığında,dikkate almıyorum artık,yoksa sistem yanlış diyor.

6 ay önce