1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ich hätte gerne einen Kaffee…

"Ich hätte gerne einen Kaffee."

Çeviri:Bir kahve alayım.

August 11, 2017

9 Yorum

Önce en önemli yazışma dizisi

unutmaz

gern/ gerne çözemedim .burada der kaffee neden gerne olmuş

August 11, 2017

SteffiBookworm

Alayım - dilek kipi
Nazık sorular için Konjunktiv 2 kullanılır ve "gerne" daha nazik yapıyor.
http://mein-deutschbuch.de/konjunktiv-2-der-hoeflichkeit.html


unutmaz

yani biz en iyisi hep gerne yi kullanalım. naziklikten kimseye zarar gelmez


SteffiBookworm

Her zaman değil. "Gerne", sahip olmak istediğin şeyler içindir.
Edit Ayrıca yapmak istediğiniz şey için de kullanılabilir.
Bir örnek: bir restoranda yemekler ve içecekler sipariş etmek.
Ancak birine bir şey yapmasını rica ederseniz "bitte" lütfen gibi ekleyeceksiniz.
Efendim, türkçem henüz iyi değil.


enanasya

'Gern' dersek olmaz mı? 'Gern' ne zaman kullanılır? Bazı cümlelerde 'gern' bazılarında 'gerne' kullanılıyor. Ben hâlâ 'gern' ile 'gerne' arasındaki farkı anlamadım.


SteffiBookworm

Bu kolay :)
"Gern" ve "gerne" arasında bir fark yok. Bazı örnekler:
Er spielt gern/gerne Fußball.
Willst du mitspielen? – Ja, gern/gerne.
Könntest du mir bitte helfen? – Ja, gern/gerne.
Der Lehrer sieht es nicht so gern/gerne, wenn jemand im Unterricht ständig auf sein Handy sieht.
Du kannst gern/gerne mitmachen.
Ich wüsste nur allzu gern/gerne, was aus ihm geworden ist.
Ich hätte gern/gerne ein Glas Wasser.
Ich würde gern/gerne gehen. (https://deutschlernerblog.de/gern-oder-gerne/)


SteffiBookworm

Ich hätte auch gerne einen. Mit Milch. Und 'nem Keks. :)


Gluslu0

bence einen ile alakalı der i ein a eklemiş


sametsalam2

Almanca cümlede bir yazdığında,dikkate almıyorum artık,yoksa sistem yanlış diyor.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.