Duolingo is the most popular way to learn languages in the world. Best of all, it's 100% free!

"Zit jij in de zeemacht of luchtmacht?"

Translation:Are you in the navy or air force?

1 year ago

5 Comments


Petergies
Petergies

In Dutch we use the word marine for navy and not zeemacht. Offical name is Koninklijke Marine. Zeestrijdkrachten is also used in some cases.

1 year ago

Dutchesse722
Dutchesse722

Volgens dit artikel wordt het ook wel zeemacht genoemd: http://www.wikiwand.com/nl/Marine_(strijdmacht)#/Marine_in_Nederland_en_Belgi.C3.AB.

1 year ago

El2theK
El2theK
Mod

Zeemacht is een prima Nederlands woord, dat ook gewoon wordt gebruikt.

Ik zal een voorbeeld geven: De zeemacht bestaat 525 jaar.: https://nos.nl/artikel/459423-marine-bestaat-525-jaar.html

1 year ago

Petergies
Petergies

Als dit is een vraag die gesteld wordt aan een Nederlandse militair zal die je vreemd aankijken. Zeemacht is inderdaad wel een bestaand woord maar wordt niet gebezigd binnen de militaire spreektaal in Nederland. Of dit ook zo voor Vlaams geldt kan weet ik niet.

1 year ago