Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"She signs."

Tłumaczenie:Ona podpisuje.

4 lata temu

11 komentarzy


pankrzysio

Inne poprawne tłumaczenie: "Ona podpisze." - jest błędne, bo wyraża czas przyszły.

4 lata temu

agoosh
agoosh

Czas Present Simple może być użyty do wyrażenia przyszłości, głownie w rozkładach jazdy, zaplanowanych wydarzeniach, punktach obrad. W polskim też stosujemy taką konstrukcję np. "Mam jutro egzamin" (zamiast: "będę miał"). Dlatego tłumaczenie "ona podpisze" jest poprawne mimo że raczej nie stosuje się Present Simple do wyrażenia naszych osobistych planów w przyszłości. Ale jak najbardziej do np. "She signs the treaty tomorrow". Więcej na ten temat:

http://twoj-angielski.pl/gramatyka/Present_Continuous_vs_Present_Simple_dla_przysznozci

4 lata temu

pankrzysio

Dzięki Aguś, nie wiedziałem!

4 lata temu

Draco_Potter

no okej ale w kontekście nie było wzmianki o czasie przyszłym, nie?

2 lata temu

artefact4

Dziękuję również.

1 rok temu

WojciechD

Należałoby również uwzględnić tłumaczenie "Ona miga" - w sensie: posługuje się językiem migowym.

4 lata temu

aneta232

A jak by bylo "ona sie podpisuje" bo mi nie zaliczylo

2 lata temu

MV005

She signs up/enrols

1 rok temu

Yola448704

She signs up/ enrolls - ZAPISUJE SIĘ (do szkoły)

She signs (the document) - Podpisuje (dokument)

She puts her signature on the letter -
Podpisuje się na liście / Składa podpis na liście

11 miesięcy temu

Rychuryszard

W poprzednich lekcjach sign znaczy oznaczać, teraz już nie? "Ona oznacza" uznało jako błąd

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Sign wcale nie znaczy oznaczać, może chodzi Ci o signify. Sign znaczy podpisać lub posługiwać się językiem migowym. Możesz podać link do przykładu użycia sign jako oznaczać?

4 lata temu