Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"She signs."

Tłumaczenie:Ona podpisuje.

4 lata temu

17 komentarzy


pankrzysio

Inne poprawne tłumaczenie: "Ona podpisze." - jest błędne, bo wyraża czas przyszły.

4 lata temu

agoosh
agoosh

Czas Present Simple może być użyty do wyrażenia przyszłości, głownie w rozkładach jazdy, zaplanowanych wydarzeniach, punktach obrad. W polskim też stosujemy taką konstrukcję np. "Mam jutro egzamin" (zamiast: "będę miał"). Dlatego tłumaczenie "ona podpisze" jest poprawne mimo że raczej nie stosuje się Present Simple do wyrażenia naszych osobistych planów w przyszłości. Ale jak najbardziej do np. "She signs the treaty tomorrow". Więcej na ten temat:

http://twoj-angielski.pl/gramatyka/Present_Continuous_vs_Present_Simple_dla_przysznozci

4 lata temu

pankrzysio

Dzięki Aguś, nie wiedziałem!

4 lata temu

Draco_Potter

no okej ale w kontekście nie było wzmianki o czasie przyszłym, nie?

2 lata temu

artefact4

Dziękuję również.

1 rok temu

JustynaRyb

To prawda, natomiast wydaje mi się, że nie można użyć czasownika 'to sign' w tym kontekście, ponieważ zdanie "She signs." jest niepoprawne. ("She signs a book tomorrow" - jak najbardziej tak.) Chodzi mi o to, że czasownik 'to sign' potrzebuje jakiegoś "podpisywanego" obiektu. Ta sama sytuacja występuje w języku polskim. "Ona podpisze" mogłoby być użyte jedynie w nieformalnym dialogu.

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Według słownika czasownik "sign" w znaczeniu "podpisać" może być zarówno przechodni, jak i nieprzechodni, więc zdanie "she signs" jest jak najbardziej gramatycznie poprawne, pomimo, że bez kontekstu brzmi bezsensownie.

4 lata temu

JustynaRyb

Tak, ale bardzo (baaaaaardzo) rzadko. :) Dlatego napisałam, że "w tym kontekście" (a raczej jego braku) nie uważam za poprawne użycie tego czasownika w ten sposób. Dla osób, które dopiero uczą się języka może to okazać się mylące, a wystarczy dodać jeden rzeczownik. Tłumaczenie: "ona podpisze książkę" i po kłopocie ;) PS. "She signs" może oznaczać: Ona używa języka migowego. I w taki sposób (wyjęte z kontekstu) byłoby to częściej zrozumiane ;)

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Zgadzam się absolutnie, że kontekst by się bardzo przydał, i w ogóle w wielu zdaniach brakuje kontekstu, mimo że dałoby się go w prosty sposób wprowadzić. Chodzi mi tylko o to, że nie możemy powiedzieć, że to zdanie jest niepoprawne. Niefortunne - owszem, ale gramatycznie jest jak najbardziej poprawne, nie zawiera żadnego błędu.

4 lata temu

WojciechD

Należałoby również uwzględnić tłumaczenie "Ona miga" - w sensie: posługuje się językiem migowym.

4 lata temu

Rychuryszard

W poprzednich lekcjach sign znaczy oznaczać, teraz już nie? "Ona oznacza" uznało jako błąd

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Sign wcale nie znaczy oznaczać, może chodzi Ci o signify. Sign znaczy podpisać lub posługiwać się językiem migowym. Możesz podać link do przykładu użycia sign jako oznaczać?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Link przenosi niestety do całej lekcji, a nie do konkretnego zdania, ale zrobiłam ją dwa razy i trafiłam na dwa zdania, gdzie jako tłumaczenie sign akceptowane jest oznaczać: They sign the shirt i I sign. Niestety w obu przypadkach tłumaczenie oznaczać jest błędne. Widzę już, że twórcom chodziło o znaczenie zaznaczać, robić na czymś znaki, ale to byłoby po angielsku mark. They sign the shirt może oznaczać tylko Podpisują koszulę, a I sign= Podpisuję/Migam.

4 lata temu

aneta232

A jak by bylo "ona sie podpisuje" bo mi nie zaliczylo

2 lata temu

MV005

She signs up/enrols

1 rok temu

Yola448704
Yola448704

She signs up/ enrolls - ZAPISUJE SIĘ
She signs (the document) - Podpisuje (dokument)

She puts her signature on the letter -
Podpisuje się na liście / Składa podpis na liście

9 miesięcy temu