1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Das sind günstige Hüte."

"Das sind günstige Hüte."

Çeviri:Bunlar ucuz şapkalar .

August 15, 2017

11 Yorum


reyhansivis

Billig ?

August 15, 2017

SteffiBookworm

Her iki sözcük de aynı anlam ifade eder, ancak "billig" pejoratif.

August 15, 2017

AliTaskoparan

"Pejoratif" ne demek? İlk kez duydum. "Daha çok kullanılan" anlamında mı?

August 16, 2017

SteffiBookworm

Sözlükte doğru çeviriyi bulup bulmadığımı bilmiyorum. Belki bu kelimeler "abwertend" için daha uygundur:
aşağılayıcı veya değersiz

August 16, 2017

SabineBergmann1

Steffi, evet "billig" pejoratif ama "preiswert" de ucuz ve "preiswert" pejoratif değil. Uygun = günstig, ama bence küçük bir fark var. Uçuz = billig veya preiswert, ama "günstig" değil.

October 6, 2019

Alfredoyum2016

kann mir jemand bitte den Unterschied zwischen ucuz und uygun erklären.

April 21, 2018

SteffiBookworm

ucuz : günstig, billig
uygun : passend, ordentlich, ...

April 21, 2018

Alfredoyum2016

Danke für die schnelle Antwort, so kenne ich es auch. Duo`s Satz "Das sind günstige Ferien"= "Bunlar uygun tatiller" hatte mich irritiert. Dann sind die Ferien günstig (passend) von der Zeit her, aber nicht günstig vom Preis her. Sehe ich es so richtig?

April 22, 2018

SteffiBookworm

Ich lerne auch erst ;) aber das würde ich genauso sehen.

April 22, 2018

Alfredoyum2016

Danke - çok teşekkürler!

April 22, 2018

SteffiBookworm

Gern geschehen :)

April 23, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.