"This girl has lived with us since she was born."

Çeviri:Bu kız doğduğundan beri bizimle yaşıyor.

4 yıl önce

30 Yorum


auspices

İyi de kilisede olduğumuzu, gözleri ağlamaklı olan ve elinde peçete tutan Mrs, Brown'ın yanına gittiğini düşünelim ki kendisi aynı zamanda cenazesi yapılan bu hanım kızımızın yaşadığı evin de sahibidir... Demez mi bize; Bu latif kız, doğduğundan beri bizimle yaşadı. Kainat taksiratını affetsin, başka boyutlarda huzur bulsun ???

3 yıl önce

AlexinNotTurkey
AlexinNotTurkey
Mod

Onun icin 'past perfect' ya da 'past perfect continuous' kullaniriz. Yani "This nice girl, she had lived with us since she was born" ya da "This nice girl, she had been living with us since she was born" soyluyoruz. O kiz artik bizimle kalmiyorsa diye gecmis olan bir fiil zamani kullanmalisiniz.

2 yıl önce

DilsadeGngr

doğru, Yakın Zamanda yaşar olmaz yaşadı olur

2 yıl önce

talhatasdemir

bu kız doğduğundan beri bizimle yaşadı neden olmuyor :S kafam karıştı yahu.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

present perfect tense, geçmişten şuana kadar devam eden veya yeni bitmiş, etkileri hala görülen durumlarda kullanılır. Türkçede tam karşılığı yok, o yüzden çevirisi anlama göre değişir. "yaşamak" için kullanıldığında her zaman günümüze kadar süren bir şeyi belirtir. "yaşadı" diyemeyiz yani.

4 yıl önce

Ender_M_G

Türkçe'ye çeviriyoruz, İngilizce'ye değil. Türkçe'de henüz ölmemiş birisi için de "yaşadı" kullanılabilir. Örneğin aynı evde birlikte yaşadığımız kızın evlendiğini ve evden ayrılacağını varsayalım. Bu durumda "bu kız doğduğundan beri bizimle yaşadı" doğru bir kullanım olur. Türkçe'ye çevirirken de İngiliz gibi düşünmeyin lütfen.

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

kız ölmediği için demedim zaten, aynı yerde yaşamaya devam ettiği için. taşınsa "lived" kullanırız "has lived" değil

2 yıl önce

sadettin717199

anlama göre değişir demek keyfi bir uygulama olmasını gerektirmez bir cümlede geçmiş zamanın rivayeti olarak çevriliyor bir cümlede hikayesi bir cümlede sürekli geçmiş zaman kipine benzetiliyor madem ki karşılığı olmayan bir tense o vakit bu kadar kesin yargılar verilmemeli cevaplar esnetilmeli duolingo'dan soğutulmamalı kullanıcılar..

2 yıl önce

talhatasdemir

teşekkürler

4 yıl önce

DilsadeGungor

Doğru

2 yıl önce

DilsadeGngr

o zaman lived değil live demek gerekmiyor muydu?

2 yıl önce

erdogansarac
erdogansarac

Bu durumda kız şu anda eşyalarını kamyona yüklüyor ve taşınıyorsa, yani olay yeni bitmiş ise "simple past" mı kullanmak gerekir "present perfect" mi? Cevap present perfect ise "yaşadı" kelimesi de doğru kabul edilmeli.

1 yıl önce

sinanyalin

Saçma.ben türkçedede kullanirim yaşadı yi.düsunsenize kullanmiyormuyuz.simdiye dek bizimle yasadi bundan sonrada bizimle yasicak o kadar !! Diyebilirim

4 yıl önce

DoganAkarsu

olay henüz bitmiş bişey olabileceği için yaşadı fiilinin kabul edilmesi lazım.

3 yıl önce

SerhatYurd

Yaşadı da kabul edilmeli

3 yıl önce

Faruk_Kaya

Neden denilemiyor ?

4 yıl önce

filizuckun

Faruk Bey eğer "yaşadı "dersek artık yaşamıyor anlamına da geliyor oysa present perfect tense de olay geçmişte olmuş ama hala günümüzde de devam ediyor anlamı var

4 yıl önce

Halilbrahi46723

bence yaşadı diyebilmeliyiz. bu güne kadar bizimle yaşadı artık başkasıyla yaşıyor manasına gelir. yani olay henüz yeni bitmiş olabilir.

3 yıl önce

alperuyan

Ama diğer örneklerde geçmiş zaman olarak veriliyor bu durumda bu kalıp durumsal mı oluyor?

4 yıl önce

seydanur__

bizimle yaşıyor ifadesini vermek için present perfect continious yapısının kullanılması gerekirdi yani this girl has been living with us since she was born denmesi gerekirdi.

3 yıl önce

Ender_M_G

present perfect tense ile yapılırsa, henüz ayrılmış/henüz ölmüş/yakın zamanda ayrılacak/yakın zamanda ölecek anlamları çıkarılabilir. Present perfect continious tense ile yapıldığında kızın bizden ayrı yaşamaya niyetinin olmadığı anlamı da çıkar. Ölmeye de, evlenmeye de, üniversiteyi kazanmaya da, iş sahibi olup gitmeye de niyeti olmayan evde kalmış bir kız işte ;)

3 yıl önce

neoramax

"Bu kız doğduğundan beri bizimle yaşadı" ingilizce nasıl tercüme edilir acaba?

3 yıl önce

Gurdalt

'Bu kız doğumundan beri bizimle yaşadı' dedim kabul etmedi. Yanlışlık nedir anlamadım...

3 yıl önce

baranuyar

Bu kız bizimle doğduğundan beri yaşıyor neden olmuyor

2 yıl önce

nightdeaths

'Has lived' cevirisi 'yasiyor' mu? Cidden mi? Have been living olmasin o? Bu ceviri gercekten sasirtti beni, rezalet.

2 yıl önce

baranuyar

Ana dilimiz ingilizce olduğu için burda değiliz öğrenmek için burdayız değil mi ? Ayrıca çeviriye de bakarsanız "has lived" olmasına rağmen çeviri olarak "yaşıyor" yazıyor

2 yıl önce

nightdeaths

Ogrenmek icin buradayiz evet, fakat yalniz ogrenmek icin degil. Has lived, yasadi demek, yasiyor demek degil. Ben de bunu belirttim, anlamayacak bir sey yok.

2 yıl önce

cemtamimi
cemtamimi

"Yaşamakta "diye anlasak sorun kalmicak bence.

2 yıl önce

Baver3421

Bu kız bizimle doğduğundan beri yaşar

2 yıl önce

DilsadeGngr

buradaki was ın işlevi nedir?

2 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.