1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Onlar bu yıl daha fazla bira…

"Onlar bu yıl daha fazla bira ürettiler."

Çeviri:They have produced more beer this year.

March 28, 2014

30 Yorum


oturkan

"They produced more beer this year" desek, have kullanmasak olmaz mı?


mustafa455802

Arada biraz fark var.have koymazsan üretmişler ve bitmiş olay.geçmis zaman.Cümleyi have ile kurarsan üretmişler ve süreç devam ediyor hala üretiyorlar


Bekir532185

We have married gibi , devam ediyorsa


Bloody47

Bencede öyle tek can kala kaybettim


RanaAktan

This year dediğine göre olur


efecanefe

Aslinda have cok yakin gerceklesmis olaylarda kullaniliyor..l have just come henuz simdi geldim gibi....have olmayan cumle ise uzak gecmistir... l come here yesterday buraya dun geldim gibi..


sfakylmaz

l have just come' daki henüz(şimdi,yeni) anlamı have'den değil just kelimesinden gelir.


CAytun

Evet bilhassa just now, yet, today, this morning/week/month/year ibareleri ile have/has + v3 kullanıyoruz.


sfakylmaz

They have produced more beer "in" this year. neden kabul edilmedi?


Cenk864467

Why not '' in this year''


ra1961

" much more beer " olamaz mı


Alppppppppp

Çok daha fazla olur böyle


casska

Generate fiilini kullanamaz miyiz


Simsorut

generate a discussion: tartışma başlatmak
generate a solution: çözüm üretmek
generate advertising revenue: reklam geliri elde etmek
generate an idea: fikir üretmek
generate an income: gelir elde etmek
generate data: veri oluşturmak
generate demand: talep oluşturmak
generate employment: istihdam yaratmak
generate excitement: heyecan yaratmak
generate income: kazanç elde etmek
generate motivation: motivasyon sağlamak
generate one's interest: ilgisini çekmek
generate profit: kar sağlamak/elde etmek

Hepsi olur ama "generate beer" olmaz!


FarukAkyld

peki ya manufacture neden olmadı ki


sarikent

"produce" üretmek "manufacture" imal etmek. Meyve suyu üretilir ama kumaş imal edilir.


[aktif olmayan kullanıcı]

    Bira sayılamayacağı için much kullanımı doğru olmaz mıydı?


serhat756296

    Evet neden much degil


aksamustu

    Much veya many çokluk bildirir ama more "daha fazla" demektir ve bu ikisinden farklıdır. Sayılabilir / sayılamaz ayrımı much ve many arasında var. How many / How much gibi. More temelde bir çokluk sözünden ziyade bir karşılaştırma sözüdür. Bir şeyin diğer bir şeyden daha fazla olduğunu veya zaman, nitelik vb bakımından diğerine kıyasla farklı olduğunu belirtir.


EmrahBesci

    "They produced more beer this year." da doğru olmalı. Yanlış mı düşünüyorum?


Anil127149

    ürettiler fakat şuan üretmiyolar gibi olur anlamı.

    have+v3 kullanınca ürettiler.. ve hala üretiyolar gibi anlam gelir


sfakylmaz

    Doğru ama bu konuda tense yanlış.


candost2

    They produced more beer this year. Niçin doğru kabul edilmedi?


farukcagsak

    Have kullaninca, ürettiler anlamı olmuyor ki, üretmiştiler oluyor, bence hata var soruda veya cevapta


Beraat469427

    Yeter ya bira, şarap başka içecek mi yok


AdnKoyuncu

    More beers /neden olmaz?


SinanKrboa

    Beer uncountable ise ondan olabilir


melek718946

    Bu more larin cumlede neyden sonra gelmesi daha dogru olur bir bilen varsa net bir cevap versin hep onlarin sirasinda hata yapiyorum

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.