Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Onlar bu yıl daha fazla bira ürettiler."

Çeviri:They have produced more beer this year.

4 yıl önce

23 Yorum


oturkan

"They produced more beer this year" desek, have kullanmasak olmaz mı?

3 yıl önce

crazyboyyym26

doru sölüyosun

3 yıl önce

Bloody47

Bencede öyle tek can kala kaybettim

3 yıl önce

RanaAktan

This year dediğine göre olur

1 yıl önce

efecanefe

Aslinda have cok yakin gerceklesmis olaylarda kullaniliyor..l have just come henuz simdi geldim gibi....have olmayan cumle ise uzak gecmistir... l come here yesterday buraya dun geldim gibi..

3 yıl önce

sfakylmaz

l have just come' daki henüz(şimdi,yeni) anlamı have'den değil just kelimesinden gelir.

3 yıl önce

CAytun
CAytun

Evet bilhassa just now, yet, today, this morning/week/month/year ibareleri ile have/has + v3 kullanıyoruz.

3 yıl önce

sfakylmaz

They have produced more beer "in" this year. neden kabul edilmedi?

3 yıl önce

FarukAkyld

peki ya manufacture neden olmadı ki

3 yıl önce

sarikent

"produce" üretmek "manufacture" imal etmek. Meyve suyu üretilir ama kumaş imal edilir.

3 yıl önce

EmrahBesci
EmrahBesci

"They produced more beer this year." da doğru olmalı. Yanlış mı düşünüyorum?

3 yıl önce

sfakylmaz

Doğru ama bu konuda tense yanlış.

3 yıl önce

Anil127149

ürettiler fakat şuan üretmiyolar gibi olur anlamı.

have+v3 kullanınca ürettiler.. ve hala üretiyolar gibi anlam gelir

2 yıl önce

casska

Generate fiilini kullanamaz miyiz

4 yıl önce

Simsorut
SimsorutPlus

generate a discussion: tartışma başlatmak
generate a solution: çözüm üretmek
generate advertising revenue: reklam geliri elde etmek
generate an idea: fikir üretmek
generate an income: gelir elde etmek
generate data: veri oluşturmak
generate demand: talep oluşturmak
generate employment: istihdam yaratmak
generate excitement: heyecan yaratmak
generate income: kazanç elde etmek
generate motivation: motivasyon sağlamak
generate one's interest: ilgisini çekmek
generate profit: kar sağlamak/elde etmek

Hepsi olur ama "generate beer" olmaz!

3 yıl önce

savas67560

Cong.

2 yıl önce

kayaunal

Bira sayılamayacağı için much kullanımı doğru olmaz mıydı?

3 yıl önce

serhat756296

Evet neden much degil

2 yıl önce

aksamustu

Much veya many çokluk bildirir ama more "daha fazla" demektir ve bu ikisinden farklıdır. Sayılabilir / sayılamaz ayrımı much ve many arasında var. How many / How much gibi. More temelde bir çokluk sözünden ziyade bir karşılaştırma sözüdür. Bir şeyin diğer bir şeyden daha fazla olduğunu veya zaman, nitelik vb bakımından diğerine kıyasla farklı olduğunu belirtir.

8 ay önce

ra1961

" much more beer " olamaz mı

3 yıl önce

candost2
candost2

They produced more beer this year. Niçin doğru kabul edilmedi?

2 yıl önce

Cenk864467

Why not '' in this year''

7 ay önce

farukcagsak

Have kullaninca, ürettiler anlamı olmuyor ki, üretmiştiler oluyor, bence hata var soruda veya cevapta

6 ay önce