"I stop the boys."

Tłumaczenie:Zatrzymuję chłopców.

March 29, 2014

18 komentarzy


BeatriceKa13

Dlaczego nie "ja" zatrzymuje tylko samo zatrzymuje??

February 7, 2018

Yola448704

Ponieważ w języku polskim czasowniki odmieniają się przez osoby, tłumaczenie angielskich zaimków osobowych nie jest już konieczne:

I stop - zatrzymuję
you stop - zatrzymujesz
he/she/it stops - zatrzymuje
we stop - zatrzymujemy
you stop - zatrzymujecie
they stop - zatrzymują

November 10, 2018

buskes76

Gdyż w języku polskim w tej osobie dzięki odmianie czasowników gdy pominiemy "ja" to i tak po czasowniku bezwzględnie wiemy że to ja powstrzymuję - nazywa się to podmiot domyślny
! W języku angielskim to nie funkcjonuje gdyż pominiecie "I" stworzy nam tryb rozkazujący! ; Stop the boys - Powstrzymaj{cie} chłopców!
Wracając do j. pl. W niektórych czasach i niektórych osobach używanie podmiotu domyślnego czyli pomijanie np ON, ONA, ONO, TO (czyli dla 3 osoby liczby pojedynczej) w zdaniu bez wcześniejszego kontekstu lub sytuacji może rodzić pewne niedomówienia bo chociaż czasownik wskaże jednoznacznie 3 osobę liczby pojedynczej to nie wskaże rodzaju czyli czy np chodzi o mężczyznę, kobietę, dziecko czy przedmiot

May 30, 2018

duolingo806221

Jak rozpoznać zatrzymałem zatrzymać zatrzymuje zatrzymaj zatrzymuj zatrzymują

September 25, 2018

Yola448704

zatrzymałem - I have stopped (the car)/ I stopped it yesterday
zatrzymać - to stop
zatrzymuje - he stops/ she stops/ it stops
zatrzymaj (samochód) - stop (the car)
zatrzymuj (samochody) - stop (the cars)
zatrzymują - they stop

October 28, 2018

tomek737832

Nie wiem

June 12, 2019

Dagmara749520

Kolejny raz nie zalicza poprawnej wymowy

February 10, 2019

Maksymilian29

slychac start a nie stop

June 27, 2016

chinczykjaponiec

Nie wyraźnie słychać.

September 17, 2016

tomek737832

To nie prawda

June 12, 2019

Maria883169

Nie wyraznie slychac

October 31, 2017

tomek737832

To nie prawda

June 12, 2019

konsiu91

Ja usłyszałem vois..

December 31, 2017

majki_

W zyciu bym nie powiedzial ze tam slychac "boys"

March 29, 2014

20108Alex

Akurat tu słychać

July 5, 2014

xmoniczkax.567

Widocznie masz coś ze słuchem. No i jak napisał 20108Alex - Akurat tu słychać

March 5, 2015

olciawin

majki_... Jak już wspominał/ła 20108alex owszem tu słychać. Poza tym masz tekst

olciawin

October 31, 2014

xmoniczkax.567

Nie zawsze masz tekst. Może mieć ''napisz, to co słyszysz''.

March 13, 2015

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.