Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben telefon edeceğimi söyledim."

Çeviri:Ich sagte, dass ich telefonieren werde.

1 yıl önce

2 Yorum


reyhansivis

Ich habe gesagt ve ich sagte 'yı nerelerde kullaniriz ikisi de ayni anlama gelmiyo mu

1 yıl önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

http://www.muhakeme.net/forum/grammatik-dilbilgisi/3710-zamanlar-tempuszeitformen.html

"...
05-03-2008, 00:11

Präteritum cogunlukla gecmiste tamamlanip biten ve icinde bulunulan anda artik devam etmeyen bir eylemi tarif icin kullanilir. Präteritum bu anlamda tüm hikaye, masal, roman veya raporlarda gecmis zamani ifade etmek icin kullanilan tek zamandir ve en yaygin olarak kullanim alani hikayeler ve raporlardir. Präteritum ile –di li gecmis zaman olarak türkcelestirdigimiz Perfekt arasindaki en büyük fark da buradadir.

Perfek ile Präteritum dilbigisinde yerine getirrdikleri islem acisindan birbirlerine cok benzemelerine ragmen esi veya esdeger degillerdir. Cümlede bir eylemin sadece gecmiste gerceklestirilip tamamlandigini ifade etmek gerektiginde Präteritum yerine Perfekt kullanmak veya Perfekt yerine Präteritumu kullanmak mümkündür, ama uzun hikaye, masal, roman gibi yazilarda gecmiz zamani ifade etmek icin kullanilan Präteritum yerine Perfekti koymak yanlis olur. Bu yazilarda sadece ve sadece Präteritum kullanilmasi gerekir.

Präteritum bir eylemin sadece gecmise ait oldugunu genel olarak ifade ederken Perfekt bu eylemin tamamlandigni veya gerceklestigini daha ayrintili olarak dile gitirir. Özellikle icinde bulunulan zaman icinde Perfektin ifade ettigi eylem henüz önemini korumaktadir.

Der Zug ist eben eingetroffen- Tren simdi geldi

Die Nachbarn sind nach Ankrara gefahren-Komsular ankaraya gitti

Klaus hat gestern ein Fahrrad gekauft-Klaus dün bir bisiklet satin aldi

devoted, sandy ve burakzeytinci bunu beğendiler.

yabanGülü

..."

1 yıl önce