"Haar broek is oranje."

Vertaling:Her pants are orange.

4 jaar gelden

14 opmerkingen


franfoto

In het Nederlands is broek in enkelvoud. Dus in het engels: Her pants is orange.

Dat dacht ik tenminste.

4 jaar gelden

LowlandPhilomath

Nee, enkele worden bestaan alleen als meervoud in het Engels. Het is het beste deze [wanneer je ze tegen komt] gewoon als uitzonderingen te leren, want er zijn niet zo veel.

Een paar van de voorbeelden die je het meeste zal tegen komen zijn: pants [broek]; glasses [bril]; en scissors [schaar].

4 jaar gelden

rebekasto
rebekasto

Dat is waar. In het Engels zeggen mensen, "a pair of pants/glasses/scissors" en daarom zijn ze meervoud. "Pair" betekent twee van hetzelfde ding, dus je ziet twee benen voor de broek, twee ogen voor de bril en twee vingers voor de schaar. Als je twee of meer broeken/brillen/scharen heeft, dan zegt men 'two pairs of pants'/'six pairs of glasses'/'eight pairs of scissors' maar men mag het ook zonder 'pair(s) of' zeggen, dwz 'I need to put on my pants' 'I am buying three pants' (met pants in het meervoud zegt men meestal 'pairs of') 'he has eight scissors'. Met bril/glasses, zegt men meestal 'pair(s) of omdat het zelfde woord gebruikt is voor glas, dus als men zegt, 'she owns six glasses' denkt iedereen dat de bedoeling is glazen waaruit je wat drinken en niet brillen. In een zin met deze soort constructie, zegt men nooit 'pair of' dus moet je hier altijd gewoon pants/glasses/scissors zeggen en het is moeilijk om uit te leggen waarom het is zo.

3 jaar gelden

Vrindalove

is is soms gewoon is en soms are

1 jaar gelden

JHEdG

ja, maar is het enkelvoud dan gewoon pant?

3 jaar gelden

davidvdb
davidvdb
Mod

Nee, 1 broek is (one pair of) pants, 2 broeken zijn (two pairs of) pants.

3 jaar gelden

Klaratje55

Ik snap het niet er staat:" Haar broek IS oranje" en dan in het Engels "Her pants ARE orange" klopt niet he

3 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

"Pants" is meervoud, net zoals dat "trousers" meervoud is. Daarom is alleen are juist en niet is.

Het is vergelijkbaar met woorden in het Nederlands die altijd in het meervoud zijn zoals hersens/hersenen. Je kan alleen zeggen "De hersens zijn belangrijk", maar niet "De hersens is belangrijk".

3 jaar gelden

Klaratje55

Ja maar are en is is toch iets anders

3 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Het verschil tussen are en is, is hetzelfde als het verschil tussen zijn en is

Voor "objecten" gebruik je of de derde persoon enkelvoud of de derde persoon meervoud.

De derde persoon enklevoud van zowel zijn als to be = is.

De derde persoon meervoud van zijn = zijn, de derde persoon meervoud van to be = are.

Als een woord dus altijd meervoud is zoals pants of zoals in het Nederlands hersens is alleen het gebruik van de derde persoon meervoud correct en dus are in het Engels, en zijn in het Nederlands.

3 jaar gelden

kleptomanie

haar broek is toch enkelvoud, dus 'is' orange

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Lees alle andere reacties eens door.

1 jaar gelden

charlotte367867

Waarom niet her pants is orange

3 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Pants is altijd meervoud, netzoals bijvoorbeeld hersens in het nederlands. Omdat het meervoud is moet je de 3e persoon meervoud gebruiken.

3 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.