"The pan is yours."

Fordítás:A serpenyő a tiéd.

March 29, 2014

30 hozzászólás


nkatika

"pen"-nek hallottam

March 29, 2014

miskei

Én is, és szerintem bosszantó, hogy az egyébként helyes mondatot is hibának veszi ilyenkor.

September 25, 2014

Kincskereso

Most engem is átvágott, ismétlésként kaptam :( Lassítva pan-nak hallom, de pont az a célom, hogy megértsem a gyorsabb szöveget

November 7, 2014

Kincskereso

de azt még nem tanultuk ;) elégé egyformának hanzanak

September 3, 2014

emokehojdu

Honnan tudjam hallás után, hogy PAN vagy PEN?

February 24, 2015

GalvanTivadar

Ez egy baromi jó kérdés, kapsz is érte egy lingotot :) A legtöbben úgy gondolják, hogy amúgy is mind a kettőt pen-nek mondjuk, oszt jónapot. A helyzet ezzel szemben az, hogy a serpenyő az pan [pæn], a toll az meg pen [pen]. Hallgasd meg a különbséget: pan [ http://www.wordreference.com/definition/pan ] pen [ http://www.wordreference.com/definition/pen ]. A DL-nek minden marhasága mellett ez egy óriási előnye, hogy a legtöbb szöveget egy vegytisztán korrekt kiejtéssel el is mondja, de nem elég hallgatni, figyelni is kell rá.

November 23, 2015

emokehojdu

Nagyon szépen köszönöm! Egy kis különbség tényleg hallatszik :)

November 25, 2015

GalvanTivadar

Örömest igyekszem! ;) A következő lecke: nemcsak meg kell hallani a különbséget, hanem úgy is kell mondani, különben a szerencsétlen angolok/amerikaiak se fognak megérteni téged :)

November 25, 2015

VodaKroly

de okos vagy

August 4, 2016

GalvanTivadar

Naja, könnyű nekem, mert én tapasztalatból beszélek. Amikor pl. a született brit tanfolyami társam panaszkodott nekem, hogy nem érti a digó instuktort: nem tudja megkülönböztetni, hogy most "replay"-t [ˈriːˌpleɪ] mond, vagy "reply"-t [rɪˈplaɪ].

August 4, 2016

Csernus_L

pean-nak hallani.

July 30, 2017

Harga

Nem gond, csak meg kell jegyezni, hogy ami így hangzik, azt hogyan írják és mit jelent.

February 5, 2018

deina1967

"A te serpenyőd." Miért nem jó?

February 1, 2015

GergelyMol1

Ez azért nem jó fordítás, mert ahogy te fordítottad az inkább az it is your pan, azaz jelzői birtokos névmást használva. Ha a mondtadbn a yours szerepel, akkor az már önálló birtokos névmás és azt csak a tied tiéddel fordíthatod. Magyarban sem ugyanazt jelenti.

February 5, 2015

deina1967

Kedves Gergely... Köszönöm a magyarázatot! Egyértelmű! Értettem! Edina

February 6, 2015

GergelyMol1

Nincs mit :)

February 6, 2015

nagylorinc

Ugy mondta h pen

March 12, 2015

Cartwright78

Én is úgy hallottam, hogy pen. Ha jól tudom tollat jelent. De ha a pan és a pen ugyanúgy hangzik akkor van az, hogy vagy eltalálja az ember mire gondoltak vagy nem és ugrik egy életem. :(

April 22, 2015

PAZMO22

A te serpenyőd.-miért nem jó?

July 7, 2015

Tarnai

Fentebb GergelyMol1 elmagyarázta.

November 23, 2015

Sztankay54

Pen-nek= toll-na lehet hallani

March 22, 2016

GalvanTivadar

Tisztán és érthetően [pæn]-nek mondja, nem figyelsz a [pæn] és a [pen] közti különbségre (l. fent).

March 22, 2016

Maminti.

Jó, hogy anno tettél egy-egy linket. Én a sztaki-n hallgattam meg a két szót, nem nagyon fedeztem fel különbséget. Viszont az általad linkelt oldalon nagyon szépen hallani, hogy ejtik a két szót. Az más kérdés, hogy aki nem, vagy kevésbé beszél angolul, mennyire tudja megkülönböztetni egy "normál" beszélgetésben. Pláne ugyanolyan kiejtéssel mondani. :) Abban (is) igazad van, hogy itt nem"pen"-nek, hanem "pæn2-nek ejti a "hölgy". De azért lássuk be vájt fül kell hozzá. Azaz gyakorlat...

April 7, 2016

GalvanTivadar

Ezért vagyunk itt. Hogy tanuljunk, gyakoroljunk ;) A lányom szerint (aki angol szakon végzett), ez a leggyakoribb hiba a magyar beszélőknél, hogy nem ügyelnek az [æ] és az [e] közti különbségre.

April 7, 2016

Sztankay54

Én is pennek hallottam ami tollat jelent

April 6, 2016

GalvanTivadar

Csak írok, nem olvasok, / Én magyar nemes vagyok!

April 7, 2016

NadiKata

A palacsinta sütő és a serpenyő nem ugyanaz??? Én palacsinta sütőt írtam, erre kiírja, hogy nem jó, mert serpenyő kell

May 2, 2017

GalvanTivadar

Nem, a palacsintasütő meg a serpenyő két teljesen különböző dolog (tessék tanulmányi kirándulást tenni a konyhába).
A *"palacsinta sütő" különben is hibás, mert palacsintasütő [AkH (2015) 110.].

May 4, 2017

FlorianVajai

Akkor tegyük azt is hozzá, hogy amire a szemetet felsöprik, tehát a szemeteslapát, az is pan... Illetve szeménynév is lehet, Stan és Pan...

January 5, 2019

GalvanTivadar

de csak Magyarul, mert angolul ők Laurel and Hardy

January 5, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.