1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Muszę znaleźć inną parę butó…

"Muszę znaleźć inną parę butów."

Tłumaczenie:I need to find another pair of shoes.

March 29, 2014

12 komentarzy


samurai197

"I have to" znaczy musze wiec jak moze byc niepoprawnie." I need to " znaczy o ile sie nie myle "powinienem". Cos tu jest nie halo z tym tlumaczeniem. Moze mi ktos to wyjasnic.


lisperek

Zgłoś problem.


ceratop

Dlaczego tutaj "I need" oznacza "muszę", a nie "potrzebuję"?


Anna19561

I need - potrzebuję, I need to - muszę


Anna19561

Samo need znaczy potrzebuję, ale need to muszę


ukasz23758

Moim zdaniem "another pair" to znaczy "kolejna para", a "different pair" to "inna para". Czy dobrze mysle?


Yola448704

another = an+other (jakiś inny od tego, inna, druga sztuka, drugi przykład)
another pair of shoes - inna para butów (druga, inna od tej, którą już mam)

different - różniący się czymś, inny jakościowo (inny materiał, kolor, fason)
a different pair of shoes - para innych butów


Duzy77

Czy "I have to" i "I need to" można stosować zamiennie, w sensie "muszę"?


br0d4
Mod

Często można, ale nie potrafię powiedzieć czy zawsze. Zasadniczo "need to" oznacza, że:

  • istnieje potrzeba aby coś zrobić;
  • coś powinno być zrobione w celu osiągniecia określonego celu (który nie musi być w zdaniu wskazany);
  • jest ważne i istotne aby ktoś coś zrobił.

A na temat "have to" i "must" napisałem oddzielny artykuł: https://forum.duolingo.com/comment/30347448


damianji

boots alternatywnie do shoes?


boena61793

Dlaczego nie może być 'other', zamiast 'another'?


br0d4
Mod

Słowo "another" powstało ze sklejenia przedimka "an" z "other" i łącznie funkcjonuje jako tak zwany określnik rozróżnienia: https://www.ef.pl/przewodnik-po-angielskim/gramatyka-angielska/okreslniki-rozroznienia/ , a jego zasady stosowania są podobne jak przedimka "an", który to słowo może zastępować. Ogólnie:

  • "another" stosuje się przed rzeczownikami policzalnymi w liczbie pojedynczej
  • "other" stosuje się przed rzeczownikami niepoliczalnymi oraz przed policzalnymi w liczbie mnogiej.

W tym zdaniu występuje jedna para butów, a pary butów są policzalne - zatem można zastosować tylko "another".

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.