A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"The book is about the animals."

Fordítás:A könyv az állatokról szól.

4 éve

10 hozzászólás


JaMi75

és hol van az,hogy "szól"? -.- bezzeg ha én elhagyok egy it-et vagy the-t akkor az világvége :)

4 éve

Nitram.
Nitram.

Az "xy is about" szerkezet tartalmazza azt a jelentést, hogy "-ről/-ról szól" de ezt szerintem a tippek is mutatják.

4 éve

JaMi75

de az miért nem megfelelő: "a könyv az állatokról" ezt egy magyar már simán megérti ha így fordítom le, ez nem életszerű szerintem.Így nem beszélt nyelvet tanul aszegényember fia-lánya,hanem csak merev irodalmi angolt, ami (legtöbbször) mosolyfakasztó :)

4 éve

Nitram.
Nitram.

Mert amit te javasolsz, abban nincs létige, nincs "is".

  • A könyv az állatokról szól. = The book is about the animals. (mondat)
  • A könyv az állatokról = The book about the animals (nem mondat, csak szókapcsolat)

Azt hiszem ezek egyik nyelven sem jelentik ugyanazt.

4 éve

JaMi75

logikát mellőzzük? jó! legyünk angolok! :D

4 éve

Nitram.
Nitram.

Az egy teljesen másik mondat, az úgy hangzik, hogy "Here is a book about the animals" ebben megint csak nem az áll, hogy 'is about", hanem egy "here is" szerkezet.

Ne találjunk ki más mondatokat ehelyett, ez a mondat nem azt jelenti, amit írtál, és ezt légy szíves vedd tudomásul. A logikát nem mellőzöm, hanem éppen, hogy logikát használtam a fönti posztomban, amit kérlek olvass el mégegyszer.

4 éve

JaMi75

ha azt mondom : tessék, itt egy könyv az állatokról (akkor az a könyv vajon miről szól?) :D

4 éve

Atti2004

én ezt írtam

2 éve

fectroll
fectroll

Hogy mik vannak.... hát nem ura??? :D

3 éve

Alexandra.sS

olyan nagy baj, hogy elhagytam az "az" t? :///

4 éve