"Das Haus ist kleiner."

Çeviri:Bu Ev daha küçük.

1 yıl önce

7 Yorum


Ali64583

Bu ev daha küçük. Neden kabul etmiyor

1 yıl önce

Duygu_de
Duygu_de

Das Haus: ev

Dieses Haus : bu ev

1 yıl önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

"der/die/das" können auch als Demonstrativpronomen verwendet werden:
https://www.deutschplus.net/pages/Demonstrativpronomen_der_die_das
"der/die/das" aynı zamanda işaret zamirleri olarak da kullanılabilir:
http://www.almancam.com/habergoster.asp?id=174
Bu nedenle "Das Haus" "Bu ev" de doğru mu?

1 yıl önce

Duygu_de
Duygu_de

Yanlış bilmiyorsam der/die/das tek başına kullanılırsa işaret zamiri olur. Örnek: Das ist das Haus. Bu cümlede 'Das' Türkçede bu anlamına gelir. Ama das Haus birlikte kulanildigi için ev ya da evi olarak çevrilir. Das ist das Haus: Bu evdir. Türkçede Almancadaki gibi artikel yok. İsimler eril dişil nötr degil.

Bence isim artikel ile birlikte kullanıldığında 'das Haus' 'bu' anlamına gelmez. Bu ev olması için dieses Haus olması gerekir.

1 yıl önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Evet, haklısın, şimdi hatamı görüyorum. Bir isimle birlikte "der / die / das"'ın artikel olarak kullanılması veya isimsiz kullanılmadan gösterge zamiri olarak "der / die / das" kullanımı arasında bir fark var.

Das Haus | gehört | ihm. (Artikel)
Das | ist | sein Haus. (Demonstrativpronomen)

1 yıl önce

Duygu_de
Duygu_de

Rica ederim. Almanca ve Türkçe farklı dil ailelerinden geldikleri için düşünce sistemi farklı. Ben de Almancada zorlanıyorum. Bence hata olarak görmemek gerekir.Der Artikel bedeutet Beitrag, Aufsatz,Essay und viele (duden web seite) Makale bedeutet auf Turkisch meistens ein akademischer Text oder eine Schrift in der Zeitung.

1 yıl önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Çok teşekkür ederim :-)
Makale -> artikel düzelttim.
Ben hala öğreniyorum. Sabırlı olmam lazım.

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.