1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Bir kediyle konuşuyoruz."

"Bir kediyle konuşuyoruz."

Çeviri:Wir sprechen mit einer Katze.

August 27, 2017

10 Yorum


m_e_t

Kater kedi mi demek çünkü telefondan yaptığımda katze yoktu ve katre vardı belki doğrudur diye yaptım ve kabul etti 'wir sprechen mit einem Katre' cümlesini kabul etti aslında 'wir sprechen mit eine Katze' olması gerekmez mi biz kediyle konuşuyoruz cümlesinin ama kelime seçerek yaptığımızdan bu şekilde kabul etti


SteffiBookworm

Almanca'da üç dilbilgisi cinsiyeti vardır. Ancak iki doğal cinsiyet vardır (bu tartışılıyor, ancak dil öğrenimi uğruna ikisi yeterlidir.).
Bir hayvanın gerçek cinsiyetini bilmiyorsak veya önemsemiyorsak, her tür için hala tercih edilen bir adımız var. Bunlar mantıklı değil, öğrenilmesi gerekiyor.

Die Katze (der Kater)
Der Hund (die Hündin)
Die Maus (die männliche Maus / der Mäuserich)
Die Fliege (die männliche Fliege)
Der Vogel (der weibliche Vogel)
Das Rind (die Kuh / der Bulle/Stier / der Ochse)
Das Pferd (der Hengst / die Stute / der Wallach)
Der Esel (der weibliche Esel)
Das Schwein (der Eber / die Sau)


Pinarmione

Bu kategoride hiçbir kuralı anlayamadım. Tamamen cümleler nasıl aklımda kalmışsa ona göre ilerliyorum, mantık üretemiyorum.


bilgepanter

Aynen oyle ezberliyoruz


TCAlper

Saçma, dogrusu Wir sprechen mit einer Katze. Olmalıydı


Yasin8894

mit 'ten sonra Dativ gelmesi gerekiyor. Dativ de die icin der. yani Katze'nin artikeli die. die'nin dativ'i der. "bir Kedi" demek icin "eine Katze" demek gerekiyor, bunun dativi de "einer Katze"


Aras146988

Türkce ceviriler kesinlikle örtüşmüyor,cok fazla cümle düşüklüğü var,dikkatli olmak lazim.Başka ceviri programlari da örtüşmüyor daha iyi cevrim,e sahip program lar aramak gerek.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.