1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "The elephants eat rice."

"The elephants eat rice."

Tłumaczenie:Słonie jedzą ryż.

March 30, 2014

16 komentarzy


Aga_Marika

Rozumiem że zdania są ułożone na potrzeby edukacji językowej, ale słonie jedzące ryż? Jeszcze jakieś dzieci się tu będą uczyły i później zaczną opowiadać w szkole na przyrodzie jakieś bzdury..


Efedryna

tu chodzi o rozumienie a nie o to czy jedza czy nie jedza x) tak samo jak wczesniej z jablkowym chlebem. Masz wiedziec jak masz to napisac a nie zgadywac co je slon bo przecie na 100% nie ryz x)


endios

Drodzy przyrodnicy: w tym zdaniu jest przedimek określony "the" który krótko mówiąc oznacza, że słonie też są określone (a nie mówimy o ogóle słoni). Można tak powiedzieć, gdy widzimy jak słonie jedzą ryż (np. dostały w poznańskim zoo w porze karmienia), a nie jako prawdę przyrodniczą.

Swoją drogą, dziękujemy za entuzjastyczne przyjęcie tego zdania przez społeczność! :)


Wer0nkIq

ale nie powinni tutaj pisać bzdur tylko edukowac


PegasusFG

Uczą. Ta strona uczy języków obcych, ale najpierw powinnaś przyłożyć się bardziej do polskiego. Tu nie chodzi o to (w czym zgadzam się z przedmówcami) czy słonie jedzą ryż, ale jeżeli jesteś taka mądra, to zadam pytanie: CO JEDZĄ SŁONIE! Będę obserwował kiedy odpowiesz.


Zuzia986521

Ludzie! Ta strona nie ma was uczyć CO JEDZĄ SŁONIE tylko jak poprawnie pisać i mówić po angielsku! A poza tym to kto zabroni jeść słoniom ryż?


Agusia606614

SŁOŃIE mogą jeść ryż ale chodzi tu o ryż i słonia o słówka


Maria.939856

Okropna wymowa lektora.


Stefan433380

W wymowie slychac wyraznie: the elephant seat rice. Uwazam ze nalezalo by zmienic wypowiedz speakera


br0d4
Mod
Plus

Przeciwnie, to jest normalna wymowa angielska. Zdanie wymawiane jest tak, jakby było jednym długim słowem, a końcówka dźwięczna słowa często "przykleja się" do samogłoski następnego słowa.


Krzysztof116421

Kolejny blad w wymowie słoń w liczbie poj. Ta pani nie wymawia koncowki s


Arek495824

Czy w Duolingo macie swiadomość istnienia innych zwierząt niż słoń kot kaczka pies i niedźwiedź??


br0d4
Mod
Plus

Ten kurs ma w tej chwili niecałe 2000 słów. Jaki procent kursu chciałbyś przeznaczyć na wymienianie po kolei róznych zwierząt? Powstaje teraz nowy kurs, który ma znacznie więcej słów i w nim również będzie nieco więcej zwierząt, ale tematów z których słownictwo warto poznawać jest zdecydowanie więcej niż tylko zoologia.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.