A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Cukor nélkül iszod a kávédat?"

Fordítás:You take your coffee without sugar?

4 éve

5 hozzászólás


Kyklopsz

Ha ez kérdés, miért nem kérdő szórend a helyes? Do you take...

4 éve

radnaitomi

Az lenne a helyes megoldás! :)

Laza, baráti helyzetben azért előfordul ez az egyenes szórend is kérdésben (persze megfelelő kérdő hangsúllyal)

A baj csak az, hogy a Duolingo túl gyakran hoz elő ilyen példát, és úgy tűnhet, simán lehet akármikor így kérdezni, miközben ez azért elég ritkán használandó csak...

4 éve

Kyklopsz

Köszi

4 éve

SeTHerceg

az van, hogy ezt a mondatot azért jó lenne olyan szavakkal megfogalmazni, mint ami szerepel az angol mondatban. mert pl. a "take" szó hol szerepel a magyar mondatban? Ha esetleg az lenne leirva magyarul, hogy "ugye ne adjak cukrot a kávédba", akkor még talán rá is jöttem volna, hogy az angol mondatba bele kellene irnom a "take" szót is. De erről beszélek. Ez a program folyamatosan ezt csinálja, Hogy amikor van egy mondat és úgy is letudom irni, hogy picit más hogy fogalmazom meg magyarul vagy angolul, akkor nem fogadja el a megoldást helyesnek, de bezzeg amikor a program irja le egy másik fajta értelmezésben, de nem arra az értelmezésre kéri a választ, hanem egy másik értelmezésre, akkor bezzeg nem fogadja el a választ, csak az eredetit. Ezt érdemes lenne sürgösen kijavitani a programban, mert mindez igy egy kalap s...t se ér. Thanks! A másik meg az, hogy az angol mondatban hol van az "iszod" megfelelője? Az volt a kérdés, hogy "cukor nélkül iszod-e a kávét?", nem pedig az, hogy "adjak-e cukrot a kávédhoz?". mert ide kb. az van leirva a válaszban, hogy "Adjak neked kávét cukor nélkül?" (a helyes megfejtésben, nem pedig a másik fajta értelmezése, hogy "kérsz kávét cukor nélkül") Mert a "cukor nélkül iszod a kávét?" úgy is ki lehet fejezni, hogy: "Drinks your coffee without sugar?"

4 éve

brigitta.b1

Nem értem ezt a programot sokszor...én így fordítanám: Do you drinks your coffee without sugar?

4 éve