"Thechildrenreadabook."

Tłumaczenie:Dzieci czytają książkę.

4 lata temu

10 komentarzy


buskes76

read ma wszystkie 3 formy takie same, zatem zdanie:
"{The} Children read a book" w zależności od kontekstu i sytuacji (np rozmowy lub wcześniejszego tekstu) których tu brak może być w czasie Present Simple (teraźniejszym prostym) lub Past Simple (przeszłym prostym) (!), czyli {Te} Dzieci czytują książkę" lub właśnie {Te} Dzieci przeczytały książkę" [tudzież też {Te} Dzieci czytały książkę" gdyż ten aspekt dokonania i niedokonania nie do końca funkcjonuje tak samo w j.en. i j.pl. - w j.en. jest więcej czasów].
Dla czasowników które mają 1 i 2 formę identyczną np read (tu nawet wszystkie 3 takie same) tylko w 3 osobie liczby pojedynczej nie będzie wątpliwości nawet bez kontekstu gdyż:
a) Present Simple "He readS" - "On Czyta" poznamy po końcówce "S/ES"
b) Past Simple po braku końcówki; He read" -"{On} {Prze}Czytał"
PS "a book" - "książka" tak w ogólności ( ~ jakąś) lub ewentualnie pierwszy raz określana (~wspomniana) wśród rozmówców, po tym może już być określona.
"the children" oznacza iż chodzi o konkretne ~ określone dla rozmówców "dzieci (~ te dzieci)" i żadne inne! choć "the" nie ma odpowiednika w j.pl. to często można sobie dodać; "ten/ta/to/ci/te/..." , Gdyby było samo "Children" oznaczałoby dzieci tak w ogólności (np ktoś zakładałby że wszystkie dzieci mają jakiś zwyczaj) - ja to nazywam sobie nieme "a/an" gdyż dla niepoliczalnych oraz liczby mnogiej NIGDY "a/an"

5 dni temu

Zabajone11

"Bok" zamiast "buk"? ja zwykle słyszę "buk".

4 lata temu

Karjze
Karjze

Tak, mówię, "bok" i angielski to mój język ojczysty. (mieszkam w Kanadzie)

4 lata temu

Jack194657

Children lp read lp book lp Skąd liczba mnoga ?

1 tydzień temu

buskes76

Child - Dziecko /
Children - Dzieci /
to akurat przypadek jeden z nie aż tak niewielu nieregularnych

5 dni temu

Brodziol

To czyta się bok, czy buk?

4 lata temu

LukeFeldge

Mozna byc poliglota, ale jak nazwać takiego skilla gdzie ktos potrafi raz wymowic bok a raz buk hehe ;)

4 lata temu

nattalka21

buk

4 lata temu

milo12481636

Czego the na poczatku? Nie rozumiem tego.

4 lata temu

Karjze
Karjze

Możesz napisać, "Children read the book", ale ma inne znaczenie niż "THE children read the book". Bez 'the', znaczenie jest to, że wszystkie dzieci na świecie czytać książki. To jest subtelna, ale ważna!

4 lata temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.