1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Positive or negative?"

"Positive or negative?"

Çeviri:Olumlu mu olumsuz mu?

March 31, 2014

47 Yorum


ZekaiSay

olumlu ya da olumsuz : yanlış mı


srkndrmz

ben de senin gibi yaptım doğru kabul edilmeli bence


incikin_

Düz cümle olsaydı "or" için "veya" bağlacını kullanabilirdik. Oysa burada iki seçenek arasından hangisi diye soruyoruz:

"Coffee OR tea?"
(= Kahve çay MI?)

"Black OR white?"
(= Siyah MI beyaz MI?)

"Positive OR negative?"
(= Olumlu MU olumsuz MU?)


jaseenc

Sonunda soru işareti var. Dolayısıyla bir soru cümlesi olacak.


AsLaNSavasmaN

Hani konusurken yapilan vurguyla da soru oldugu belli oluyordu?


incikin_

Haklısınız, "Çay veya kahve ister misin?" anlamında tonlamayı değiştirerek "Coffee or tea?" diye sorabiliriz. Burada "X veya Y ister misin?" diye soruyoruz. (Bu şekilde soru yaparken tonlama çok önemli.)

Ancak "Positive or negative?" derken "çay veya kahve?" gibi iki seçenek sunmuyoruz; İki olasılıktan bahsediyoruz: "X mi Y mi?". Bunu "veya" olarak çevirirsek "Olumlu veya olumsuz ister misin?" gibi bir anlam çıkıyor ortaya:))


c_yumak

Pozitif veya negatif mi? Cevabı doğru değil mi


slns_slktl

O hic olmamis pozitif mi negatif mi dogru cevapmis ama ben de mesela olumlu ya da olumsuz dedim. Veya yerine mi kullanmaliydin


HulyaCakka

olumlu mu veye olumsuz mu? dedim olumsuz oldu. veya yi koymayacaktim dedim bunlar or u koymus yazmasam kabul etmezler dedim.korkutmus bunlar bizi yavvv bildigimizide yazamaz olduk.


Fatih565010

Hahahahahaha harbi oyle ya


deniz-sena

"or" un " ya da" anlamı da vardır ama kabul etmedi. Ben şöyle yazdım "olumlu ya da olumsuz"


Sinan_Simsek

Olumlu veya olumsuz NOKTA


cmmrv

Olumlu mu veya olumsuz mu yazdim veya yerine ya da istedi ikincide yada yazdim bu sefer de yoksa istedi bu nasil bir is ya ne yazsam baska bisey istiyor


Bersu97575

olumlu mu olumsuz yazdim kabul etmedi


varol06

cümleyi doğru çevirdiğim halde hata veriyor


EnesDolu

bizde bazen 'mu' yu katmadan sorarız olumlu ya da olumsuz? diye


lanetprotein

Is it positive or negative olmali bence


FundaUstun

Pozitif mi negatif mi dedim. Yanlış pozitif ya da negatif olacak dedi. Soru tekrar karşıma çıktı pozitif ya da negatif dedim. Yanlış pozitif mi negatif mi dedi :) kafası karıştı duolingomun


FundaUstun

Şimdi yine karşıma çıktı. Olumlu mu olumsuz mu dedim Doğru dedi. :)


deneme2114

Pozitif veya negatif cevabina yanlış dedi ???


onatenver

Şimdi biraz matematiksel cevap vereceğim ama umarım iyi anlatırım. He şimdi veya matematikte 3 durum belirtir burada da öyle olduğu için cevaba almamışlardır muhtemelen. Bu 3 durum; ya pozitif, ya negatif, ya da her ikisi de olur o yüzden ya da ile anlamları farklıdır bu soruda bir tercih yapmamızı istiyor ya pozitif ya da negatif o yüzden ya da daha mantıklıdır. "olumlu mu olumsuz mu?" yazarsan da kabul olur.


Cansu.....

Olumlu veya olumsuz olabilir ama kabul etmedi üstelik yanlış da değil


cemaldemir2

İkidir doğru cevabıma yanlış diyorsunuz. ? ? ? Siz iyimisiniz?


Hilal669628

Pozitif veya negatif dedim kabul etmedi.


savacevrem

Aklıma gelen tek şey koronavirüs testi sonucu


tayfunix

müspet mi veya menfi mi?


sukru.ayar

mu ları nerden çıkardılar?


jaseenc

Soru cümlelerinde soru eki kullanılması normal değil mi?


cagriozkaya

Bosu bosuna canim gitti mu ne yani. Once den mu kullanmiyoduk.


Murat478789

Artı veya eksi anladım?


slns_slktl

Bence olumlu ya da olumsuz, pozitif veya negatif cevaplari kabul edilmeliydi. Ve cevap secenekleri cogaltilmaliydi. Celiskili bir soru.


Aydanur3328

Ne farkediyo aynı cevap yani olumlu yada olumsuz mu? Cevabı olumlu yada olumsuzdan biri olacak. Neymiş olumlu mu olumsuz mu? Dese yine cevap aynı.


falnaz

Olumlu mu ya da olumsuz mu yu kabule etmiyor, oysa or ya da anlamina geliyor


gokeruygut

Olumlu ya da olumsuz anlamina da gelmez mi?


MerveEmiroglu

"Pozitif veya negatif" yazdım, kabul etmedi. Doğru yanıt olarak "olumlu veya olumsuz" u gösterdi. Tekrar yaptım, "olumlu veya olumsuz" yazdım, yine kabul etmedi. Bu kez de "olumlu mu olumsuz mu?" olarak yazmamı istedi. DUOLİNGO KENDİNE GEEELL...


Burust

takıldık burda ya. Olması gerektiği gibi cevap veriyorum yinede kabul etmiyor


sevki1977

Nasıl çözdün .Ben de takıldım


incikin_

Düz cümle olsaydı "or" için "veya" bağlacını kullanabilirdik. Oysa burada iki seçenek arasından hangisi diye soruyoruz:

"Coffee OR tea?"
(= Kahve çay MI?)

"Black OR white?"
(= Siyah MI beyaz MI?)

"Coffee OR tea?"
(= Olumlu MU olumsuz MU?)


AylinCoban1

Olumlu yada olumsuz dogrusu bu


mikail_akbas

Turkçe yaziyorum ingilizce istiyor. Ingilizce yazıyorum türkçe istiyor. Bu soruyu nasıl geçicem?


mikail_akbas

Türkçe yazdım ingilizce istedi. İngilizce yazdım yanliş dedi türkçesini istedi. Bu soru nasil geçilir?


papat_ya
<pre> §¶ Benim ilk denememde doğru sizin nasıl yanlış olur? </pre>
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.